عصر بازار

آغاز پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا به زوج‌های جوان در روزهای آینده

عصر اعتبار- مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی روزهای آینده، زوج‌های جوان واجد شرایط می توانند از طریق وام ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا، کالاهای با دوام تولید داخلی را خریداری کنند.

آغاز پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا به زوج‌های جوان در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، عباس هاشمی اظهار داشت: برای ایجاد رونق تولید داخلی و گردش اقتصاد کشور حمایت از تولید کالاهای با دوام نظیر فرش ماشینی، لوازم خانگی ، چینی آلات و غیره مد نظر بوده است.

    هاشمی ادامه داد: بعد از ابلاغ قانون بودجه جلساتی را در رابطه با تبصره 26 آن که به موضوع فوق مربوط بود با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برگزار کردیم و از تشکل‌های صنعتی هم دعوت شد و از اردیبهشت ماه سال جاری نیز تدوین آیین نامه اجرایی تبصره فوق آغاز شود.

    وی افزود: بعد از گذراندن پروسه منطقی، آیین نامه تدوین شد و به تصویب هیات دولت رسید.

    به گفته وی، همزمان نیز طرحی برای فروش محصولات با دوام به طور موازی در حال اجرا است که سقف آن 8 میلیون تومان تعیین شده است، اما تفاوت آن با تبصره 26 قانون بودجه در این است که در موضوع اول بانکها ابتدا اعتبار سنجی می‌کردند و بر اساس آن  تأیید می‌شد و پول و فاکتور در حساب تولید کننده ریخته می شد ،اما در موضوع دوم فروش از دم قسط انجام می شود.

    هاشمی  تصریح کرد: در موضوع وام 10 میلیون تومانی لازم است تا تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی مجاب شوند که البته با توجه به نیاز واحدها به نقدینگی و طولانی بودن زمان باز پرداخت تلاش بیشتری را می طلبد و این امر در حال انجام است.

    هاشمی اضافه کرد: طی جلساتی که با رییس اتحادیه لوازم خانگی برگزار کردیم در صدد هستیم طی چند روز آینده بسته ای را آماده کنیم و فهرست تولید کنندگان مشارکت کننده به همراه کالاها و بانکهای عامل مشخص شوند.

    به گفته مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، متقاضیان واجد شرایط می توانند با ثبت نام و اعتبار سنجی در بانکهای عامل از یک طرف و مراجعه با وب سایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت به آدرس www.mimt.gov.ir  که با وب سایت تولید کنندگان داخلی هایپر لینک شده است، مراحل خرید خود را تا سقف 10 میلیون تومان انجام دهند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی