عصر بازار

ثبت‌نام «بیمه تکمیلی خبرنگاران» منوط به ارائه لیست معاونت مطبوعاتی شد

عصر اعتبار- خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که خواستار استفاده از بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر هستند اقدام به تکمیل پرونده خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور کنند زیرا احتمالاً ملاک ثبت‌نام همچون سال گذشته ارائه لیست اسامی از سوی معاونت مطبوعاتی خواهد بود.

ثبت‌نام «بیمه تکمیلی خبرنگاران» منوط به ارائه لیست معاونت مطبوعاتی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، فراخوان ثبت‌نام بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر هفته گذشته برای «خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، هنرمندان و نویسندگان» منتشر شد تا اهالی این صنوف بتوانند از شرایط ویژه پیش‌بینی‌شده در این صندوق بهره‌مند شوند.

    طرحهای در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی سال جاری شامل «امید»، «آرامش» و «رفاه» و به‌ترتیب با مبالغ حق بیمه 60، 300 و 540 هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ بر اساس این اطلاعیه، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، هنرمندان و نویسندگان به‌مدت 20 روز از تاریخ 19 تیر ماه فرصت خواهند داشت تا در یکی از طرحهای مذکور با دامنه پوششی خاص هر یک، ثبت‌نام کنند.

    اما پس از این فراخوان، خبرنگارانی که تا پیش از این (سنوات گذشته) تحت پوشش بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر بودند و تقاضای تمدید بیمه برای سال جاری را داشتند، از طریق سایت صندوق هنر قادر به انجام این کار نبودند؛ این موضوع در ارتباط با خبرنگارانی که برای نخستین بار تقاضای استفاده از خدمات این نوع بیمه را داشتند نیز صادق بود.

    عمده اعلام اخطارهای گوناگون و پیامهای هشدارگونه «سایت صندوق اعتباری هنر» مبنی بر نواقص پرونده خبرنگاران بود؛ همین موضوع موجب تماسهای مکرر خبرنگاران با واحد پشتیبانی این صندوق شد.

    با توجه به محدود بودن زمان استفاده از این خدمات، برای بررسی هرچه بیشتر این مشکل تماسی با واحد پشتیبانی این صندوق برقرار کردیم که علت بروز مشکلات و نواقص در رویه ثبت‌نام خبرنگاران را جویا شویم که در پاسخ اعلام شد «بر اساس ابلاغیه‌ای از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، قادر به ثبت‌نام از هیچ خبرنگاری نیستیم تا اینکه لیست اسامی خبرنگاران از سوی این معاونت در اختیار ما قرار گیرد».

    لذا برای پیگیری بیشتر تماسی با کارشناسان معاونت مطبوعاتی داشتیم که در پاسخ، ادعای مطرح‌شده را رد یا قبول نکردند اما علی‌الظاهر قرار است اداره‌کل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی لیستی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران کشور را تا اواسط هفته جاری تهیه کند و برای بهره‌مندی اهالی این صنف از خدمات بیمه تکمیلی در اختیار معاون مطبوعاتی برای تایید نهایی و ارسال به صندوق هنر قرار دهد.

    ظاهراً معاونت مطبوعاتی تصمیم دارد به‌جای ارائه معرفی‌نامه جداگانه برای تک‌تک خبرنگاران و روزنامه‌نگاران همانند سال گذشته با تکیه بر اطلاعات اهالی این صنف در سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh) اقدام به معرفی خبرنگاران کند.

    البته با توجه به اینکه ماهیت سامانه جامع رسانه‌های کشور پویاست، ممکن است برخی اسامی که در لیست ارسالی سال گذشته معاونت مطبوعاتی به صندوق اعتباری هنر موجود بود دیگر وجود نداشته باشد یا حتی اسامی جدیدی به آن اضافه شود.

    بنابراین توصیه می‌شود خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که علاقه‌مند به استفاده از شرایط ویژه بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر هستند، به‌جای انتظار برای ارائه اسامی‌شان به این صندوق اعتباری از سوی معاونت مطبوعاتی، اقدام به تکمیل پرونده خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور همچنین پروفایل شخصی‌شان در سایت صندوق اعتباری هنر کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو