عصر بازار

بیمه "ما"، حامی اختتامیه هشتاد و چهارمین دوره دانش افزایی زبان فارسی

عصر اعتبار- آئین اختتامیه هشتاد و چهارمین دوره دانش افزایی زبان فارسی با حضور صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت بنیاد سعدی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

بیمه "ما"، حامی اختتامیه هشتاد و چهارمین دوره دانش افزایی زبان فارسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» ، رئیس بنیاد سعدی در آئین اختتامیه هشتاد و چهارمین دوره دانش افزایی زبان فارسی، که به همت این بنیاد و با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: اختلاف زبان ها در دنیای ما یک واقعیت است. دنیای ما، دنیای اختلاف های زیادی است و این اختلاف ها باعث می شود ما هم حرف همدیگر را نفهمیم.

    وی گفت: آموزش زبان ، گامی است برای تفاهم بین‌المللی و درک همدیگر و در واقع گامی به سوی صلح می باشد و زبان آموزی به سود صلح جهانی است.

    وی افزود: نه ثروت، نه علم ، نه فناوری و نه اقتصاد هیچ کدام نیاز بشر امروز نیست بلکه نیاز بشر امروز صلح است. در هر همایش جهانی و بین‌المللی از تروریسم صحبت می شود و شما می بینید که در منطقه ما روزی نیست که یک خبر تأسف آور از کشته شدن انسانهای بیگناه نبینیم ونشنویم.

    حداد عادل خطاب به دانشجویان خارجی که برای تحصیل زبان فارسی در یک ماه گذشته به ایران آمده‌اند، اظهار داشت: قدر زبان فارسی را که در این مدت یاد گرفته‌اید، بدانید و بدانید که این برای شما یک سرمایه است. فارسی کلید یک گنج است و اگر آن را گم نکنید و از آن استفاده کنید، گنج حکمت، اندیشه، عرفان، دین، معنویت، عشق، انسانیت و محبت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

    در ادامه سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: دو شخصیت برجسته در ایران در چند دهه اخیر در گسترش زبان فارسی نقش داشتند که اولین آنها مقام معظم رهبری است و ما سراغ نداریم شخصیتی مانند این ایشان در گسترش زبان فارسی دقت لازم و حساسیت بسیار زیاد داشته باشند و فرد دومی که در گسترش زبان فارسی اهتمام دارد، آقای دکتر حداد عادل است. او شخصیت فرهیخته‌ای است که در چند دهه اخیر به زبان فارسی توجه کرده است.

    وی افزود: زبان فارسی هم هویت ملی و دینی و هم عامل انسجام ملی است، زبان فارسی به مثابه یک ظرف، همه ایرانیان را در سراسر جهان کنار هم قرار داده است. زبان فارسی هم هویت‌بخش و هم انسجام‌بخش است و هم ادامه حیات این سرزمین به آن وابسته است. اگر در این سرزمین تمدن دیده می‌شود، ریشه‌های آن به درازای قدمت فارسی است و از این رو زبان عامل بقا و حیات این سرزمین است و حساسیت رهبر معظم انقلاب به این مسئله فراتر از زبان فارسی است.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش گفت: فراموش نکنید که همگان به این سرزمین حمله کردند تا فرهنگ آن را از بین ببرند، ولی این جامعه زبان فارسی را فراموش نکرد و آن را حفظ کرد. زبان فارسی به مثابه خورشید بر این ملت می‌درخشد و ما ذیل این خورشید نور می‌گیریم.

    در پایان این مراسم، عباس نجار، مدیر آموزش بنیاد سعدی و مدیر دوره دانش افزایی، نفرات برتر هر سطح را اعلام و به جایگاه برای گرفتن گواهی نامه و هدیه ای از سوی بیمه "ما" فراخواند.

    گفتنی است در مراسم اختتامیه این دوره دانش افزایی زبان فارسی، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی، دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل بورس دانشجویی وزارت علوم و  هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده بنام و همچنین تعدادی از سفیران، رایزنان فرهنگی و کارداران کشورهایی که فارسی آموزانشان به ایران سفر کرده‌اند، مانند اتریش، هند، پاکستان، بنگلادش، ارمنستان، گرجستان و تاجیکستان حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو