عصر بازار

اروپا پول برگزیت را همین ماه می‌خواهد

عصر اعتبار-اتحادیه اروپا به انگلستان اعلام کرد که فورا آن‌چه که در هنگام خروج از اتحادیه اروپا در ۲۰۱۹ به بروکسل خواهد پرداخت را مشخص کند وگرنه با تاخیر در مذاکرات روبرو می‌شود.

اروپا پول برگزیت را همین ماه می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، روز جمعه اتحادیه اروپا به انگلستان اعلام کرد که فورا آن‌چه که در هنگام خروج از اتحادیه اروپا در 2019 به بروکسل خواهد پرداخت را مشخص کند وگرنه با تاخیرهای بیشتری در مذاکرات درمورد روابط تجاری آینده که برای انگلستان حیاتی است، مواجه خواهد شد.

    پس از اولین مذاکرات برگزیت مربوط به این ماه در بروکسل، وزیر برگزیت، دیوید دیویس در طول کنفرانس خبری با همتای اروپایی خود، مایکل بارنیر گفت: حالا وقت «مذاکرات سیاسی» برای شکستن قفل پیشرفت در مذاکرات است که دو طرف را خسته و ناامید کرده است.

    «مذاکرات سیاسی» در گذشته کد رمزی برای نخست‌وزیر ترسا می بود که منظور او ارتباط مستقیم با رهبران کشورهای اروپایی و بالادستی‌های بارنیر و مدیران اجرایی اتحادیه اروپا بود.

    بارنیر، مسئول برگزیت اتحادیه اروپا، گفت باید در هر سه مورد کلیدی مذاکرات برگزیت – پول برای خروج از اتحادیه، حقوق شهروندان اتحادیه اروپا در انگلستان، و چگونگی جلوگیری از مرزبندی سفت‌وسخت با همسایه عضو اتحادیه اروپای خود، ایرلند- پیشرفت‌هایی صورت بگیرد.

    بارنیر تاکید کرده است که او به دنبال این نیست که لندن تنها یک رقم اعلام کند بلکه هدف او این است که در مورد این که انگلستان تا چه حد به وظایف خود عمل خواهد کرد، به درک شفاف‌تری نسبت به آن‌چه ترسا می در سپتامبر اعلام کرد برسد.

    او ادامه داد: اگر قرار است ما در ماه دسامبر به پیشرفتی کافی دست پیدا کنیم، این کار کاملا حیاتی خواهد بود.

    مدیر اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که انگلستان وقتی این اتحادیه را ترک کند باید 60 میلیارد یورو به این اتحادیه بپردازد. لندن به منطق قانونی در پس این رقم ایراداتی وارد کرده است اما رقم مورد نظر خود را اعلام نکرده است.

    فعلا به نظر نمی‌رسد که مذاکرات انگلستان با سایر دولت‌ها باعث برهم خوردن اتحاد 27 کشور شده باشد و صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل و رییس‌جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، قوی‌ترین رهبران این بلوک در موارد مالی در بروکسل مواضع سختی را اتخاذ کرده‌اند.

    می و بارنیر در روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کردند در 29 مارچ 2019 دقیقا دو سال پس از این که می این روند را شروع کرد، برگزیت در لندن راس ساعت 11 شب اتفاق خواهد افتاد که در مرکز اتحادیه اروپا نیمه شب خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو