عصر بازار

دعوا بر سر متمم بودجه در آمریکا بالا گرفت

عصر اعتبار- به رغم تصویب متمم بودجه یک ماهه برای دولت آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا، مصوبه جلوگیری از به تعطیلی کشیده شدن دولت فدرال آمریکا، در سنا با موانع مختلف مواجه شده است.

دعوا بر سر متمم بودجه در آمریکا بالا گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، به رغم تصویب متمم بودجه یک ماهه برای دولت آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا، مصوبه جلوگیری از به تعطیلی کشیده شدن دولت فدرال آمریکا، در سنا با موانع مختلف مواجه شده است.

    اگر کنگره آمریکا تا نیمه شب جمعه بر سر اختصاص بودجه بیشتر به دولت به توافق نرسد، دولت آمریکا با انقضای زمان بودجه فعلی به تعطیلات اجباری خواهد رفت.

    مجلس نمایندگان آمریکا که در اختیار جمهوری خواهان است با 230 رای موافق در مقابل 197 رای مخالف به تمدید بودجه دولت آمریکا تا 16 فوریه رای مثبت داده و این طرح را برای تصویب به سنا فرستاده است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به شدت در تلاش است تا این مصوبه قبل از نیمه شب جمعه در سنا نیز تصویب شود.

    اما گروهی از دموکرات ها و جمهوری خواهان در سنا که به دلایل مختلف مخالف مصوبه مجلس نمایندگان هستند، این طرح را در آستانه شکست قرار داده اند. مدت کوتاهی پس از تصویب طرح مذکور در مجلس نمایندگان، در اواخر روز پنجشنبه بحث و جدل های داغی در صحن سنا در این باره در گرفت و انتظار می رود این مخالفت ها در روز جمعه نیز ادامه داشته باشد.

    این اختلاف نظرها موجب طرح این احتمال شده که ممکن است کنگره متممی تنها چند روزه را برای جلوگیری از تعطیلی دولت به تصویب برساند تا سناتورها وقت بیشتری برای مذاکره بر سر متمم بودجه داشته باشند.

    آنچه تلاش ها برای تصویب نهایی متمم بودجه را با پیچیدگی مواجه ساخته، اصرار دموکرات ها برای ضمیمه کردن یک اقدام مهاجرتی به طرح است که بر اساس آن از گروه بزرگی از مهاجران جوان فاقد مدارک حمایت به عمل خواهد آمد. در عین حال دولت ترامپ نیز همچنان در تلاش است تا هزینه ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک تامین شود، اما بسیاری از قانونگذاران نمی خواهند بخشی از طرح مهاجرتی دولت باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی