عصر بازار

اعتماد بی‌جا حساب شهروند زاهدانی را خالی کرد

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضایی به دادخواهی شهروند زاهدانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

اعتماد بی‌جا حساب شهروند زاهدانی را خالی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پلیس فتا، سرهنگ‌ دوم علی سرحدی اظهار کرد: با اقدامات فنی و تخصصی و همچنین تحقیق از مالباخته عامل برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی شهروند زاهدانی که مردی 31 ساله ساکن زاهدان و از آشنایان نزدیک او بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، دستگیر شد.

    وی افزود: با توجه به مستندات از پیش کشف شده توسط کارشناسان این پلیس، متهم به جرم خود و اینکه با سوءاستفاده از اعتماد شاکی، رمز دوم کارت بانکی او را به دست آورده و سپس مبالغی را در قالب خرید اینترنتی و خرید شارژ تلفن همراه برداشت نموده، اعتراف کرد و در همان ابتدا نسبت به اعمال مجرمانه خود ابراز ندامت و پشیمانی نمود.

    این مقام ارشد انتظامی در ادامه بیان کرد: امروزه قفل‌ها و گاوصندوق‌های غول‌پیکر جای خود را به رمزها داده‌اند. این رمزها همانگونه که بسیار ساده قابل استفاده می‌باشند می‌توانند بسیار خطرناک و مشکل‌ساز شوند به گونه‌ای که تنها با بازگو کردن و یا لو رفتن یک رمز می‌تواند حساب بانکی شخص را خالی و یا دارایی‌ بانکی فرد را به خطر بیاندازد.

    رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست: کارت بانکی و اطلاعات مهم آن را منجمله (شماره حساب، شماره کارت، رمز دوم اینترنتی، 2CVV  ) را در اختیار دیگران قرار نداده و در حفظ و نگهداری از کارت بانکی نهایت دقت را به خرج دهند.

    سرهنگ سرحدی در پایان گفت: شهروندان محترم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی