عصر بازار

واریز به حساب‌های بانکی غیرتجاری سقف‌دار می‌شود

عصر اعتبار- براساس لایحه بودجه سال آینده چنانچه مبلغ و دفعات واریز به حساب غیرتجاری بیشتر باشد، اثبات درآمدی نبودن تراکنش‌ها و تجاری نبودن حساب‌ها و ارائه اسناد و مدارک مربوطه برعهده صاحب حساب است.

واریز به حساب‌های بانکی غیرتجاری سقف‌دار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، تبصره 6 لایحه بودجه 1403 عوارض و مالیات مربوطه به عوارض و مالیات است. در بند ذ این تبصره تاکید شده است: در صورتی که جمع مبلغ و دفعات واریز به حساب‌های غیرتجاری هر شخص حقیقی در هر ماه، از جمع مبلغ و دفعات واریزی که تا پایان اردیبهشت ماه 1403 که توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود، بیشتر باشد، اثبات درآمدی نبودن تراکنش‌ها و ارائه اسناد و مدارک برعهده صاحب حساب می‌شود.

    منظور از حساب غیرتجاری، حسابی است که نزد سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان حساب مرتبط با فعالیت مودث ثبت نشده باشد. جمع مبلغ و دفعات واریز ذکر شده در مورد حساب‌های با ویژگی متفاوت، می‌تواند متفاوت باشد.

    به گزارش ایرنا، بخش اول لایحه بودجه سال 1403 کل کشور مشتمل بر 7 فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، منتشر شد.

    منابع عمومی دولت در لایحه بودجه با رشد 16.7 درصدی به 2429 هزار میلیارد تومان و درآمدهای پایدار نیز با رشد 41.9درصدی به 1495 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی