عصر بازار

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست :

پیگیر بیمه دیه محیط‌بانان هستیم

عصر اعتبار- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست از پیگیری بیمه دیه محیط‌بانان خبر داد.

پیگیر بیمه دیه محیط‌بانان هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی امروز در مراسم روز ملی محیط‌بان که در هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بیمه‌های تکمیلی محیط‌انان را پیگیری می‌کنیم تا اگر بر اساس قانون به کارگیری سلاح به عنوان آخرین راهکار از سلاح استفاده کردند در پرداخت دیه مشکلی نداشته باشند. همچنین دولت مبلغ سه میلیارد تومان برای پرداخت دیه محیط‌بانان داده است و تقریبا دیه تمام محیط‌بانان که 18 نفر بودند و در این زمینه مشکل داشتند، پرداخت شد.

    وی در خصوص حق الکشف محیط‌بانان گفت: هر موردی که محیط‌بان کشف کند، جریمه از متهم اخذ شود و به حساب خزانه ریخته شود باید 70 درصدش به عنوان حق الکشف به محیط‌بان برگردانده شود. این موضوع از سال 94 واصل نشده است. باید آن پیگیری کنیم. پرداخت دیه هم از این محل انجام می‌شد.

    فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست در خصوص سربازان این سازمان اظهارکرد: سالانه 140 سرباز به محیط‌ زیست تعلق می‌گرفت که از سال 94 سرباز به محیط زیست تخصیص داده نشد چراکه سازمان حفاظت محیط زیست بودجه سه ماه آموزش سرباز را نداده بود. تعداد سربازان ما ماه گذشته به صفر رسید. مقداری از کمبود نیروی انسانی در حوزه محیط‌بانی را سربازان برطرف می‌کردند که با پیگیری‌های صورت گرفته ماه گذشته  17 سرباز از ناجا گرفتیم بنابراین در حال پر کردن سهمیه 140 نفری هستیم. همچنین با توجه به کمبود نیروهایمان موافقت شده که  تعداد سربازان محیط‌ زیست از 140 نفر به 500 نفر افزایش یابد.

    محبت‌خانی افزود: در حال پیگیری موضوع ناوگان خودرویی فرسوده هستیم.می‌خواهیم بهترین خورو را تامین کنیم. همچنین 550 موتورسیکلت هم قول داده شده تا پایان سه ماه آینده به ما تحویل بدهند.

    وی با بیان اینکه  تخصیص بودجه مستقل به یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست  دوهفته قبل ابلاغ شده است،گفت: تخصیص بودجه مستقل یگان حفاظت سازمان تایید شده و دوهفته قبل جهت اجرا به ما ابلاغ شده است. سازمان برنامه و بودجه مکلف است به یگان حفاظت سازمان‌ها ردیف بودجه مستقل اختصاص دهد. سازمان حفاظت محیط‌ زیست اولین سازمانی است که این دستورالعمل را جهت اجرا ابلاغ کرده است.

    فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: مشکلات اساسی حوزه محیط‌بانی را در استخراج و برای حل آن‌ها تلاش کرده‌ایم و بسیاری از آنها حل شده است. تا پایان سال گشایش‌هایی را در حوزه محیط بانی خواهید دید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی