عصر بازار

شنبه ۲۴ آذر؛

قیمت خرید و فروش ارز در صرافی ملی

عصر اعتبار- قیمت دلار تزریقی در صرافی‌های دولتی ۱۰هزار و ۱۸۵ تومان تعیین شده است.

قیمت خرید و فروش ارز در صرافی ملی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، صرافی‌های دولتی قیمت دلار را برای فروش به مردم  10 هزار و 185 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 10 هزار و 150 تومان خریداری می‌کنند.

    قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های دولتی به 12 هزار و 50 تومان رسیده است؛ قیمت خرید یورو نیز در صرافی‌های دولتی 11 هزار و 950 تومان اعلام شده است.

    به گزارش تسنیم، 5 صرافی دولتی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

    این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

    کاهش نرخ دلار در روزهای اخیر و چهار رقمی شدن دوباره آن باعث افزایش امیدواری در میان بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از تولیدکننده و مصرف‌کننده شده است. هرچند بسیاری از کارشناسان حتی نرخ‌های بالاتر از هشت یا نه هزار تومان را غیرواقعی می‌دانند که هیچ همخوانی با شرایط اقتصادی کشور ندارد.

    اما دلایل مختلفی از سوی کارشناسان اقتصادی برای توضیح این کاهش نرخ ارز بیان می‌شود، از اقدامات بانک مرکزی و قوه قضائیه گرفته تا کاهش تقاضا و افزایش عرضه را می‌توان نمونه‌ای از این دلایل دانست.

    نرخ دلار که در اواخر هفته پیش وارد کانال نه هزار تومان شده بود، از اوایل صبح امروز با اندکی افزایش دوباره خود را پنج رقمی کرد و نرخ فروش امروز آن، 10 هزار و صد و هشتاد تومان درج شده است. همچنین نرخ فروش یورو نیز 12 هزار و پنجاه تومان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی