عصر بازار

معاون اسبربانک روسیه در مجمع اقتصاد جهانی :

ضرر حملات سایبری به اقتصاد جهان ۱۰ تریلیون دلار می شود

عصر اعتبار- اسبربانک روسیه اعلام کرد ضرر ناشی از حملات سایبری به اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۰ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.

ضرر حملات سایبری به اقتصاد جهان ۱۰ تریلیون دلار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، «استانیسالف کوزنتسوف» معاون اسبربانک روسیه در مجمع اقتصاد جهانی در داووس گفت: اگر شرایط فعلی در حوزه حملات سایبری بدون تغییر باقیماند، خسارت ناشی از حملات سایبری به اقتصاد جهانی تا سال 2022 میلادی می تواند از 8 تریلیون دلار به 10 تریلیون دلار برسد.

    وی افزود: روند خسارت به اقتصاد جهانی و روسیه از حملات سایبری چگونه است؟ متاسفانه باید روند افزایشی آن را برآورد کنیم. پیش بینی ما از ضرر حملات سایبری به اقتصاد روسیه 1.3 تریلیون روبل (19.6 میلیارد دلار) در سال 2018 میلادی است.

    بر اساس آمار بانک مرکزی روسیه، تعداد حملات هکرها به بانک های روسی با 80 درصد افزایش در نیمه نخست سال 2018 میلادی به 72 مورد رسید. همچنین در 8 ماه نخست سال گذشته میلادی، خسارت وارده به بانک های روسی از حملات سایبری به 76.5 میلیون روبل رسید.

    بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه در ماه نوامبر سال 2018 میلادی اعلام کرد که تعداد حملات هکرها روبه افزایش است؛ اما ضرر حملات سایبری به بخش اقتصاد و مالی روبه کاهش خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی