عصر بازار

آغاز رسیدگی به پرونده موسسه تعاونی های اعتباری با ۶ هزار شاکی

عصر اعتبار- دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان مؤسسات اعتباری البرز ایرانیان، ولیعصر، فردوسی و آرمان در شعبه چهارم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

آغاز رسیدگی به پرونده موسسه تعاونی های اعتباری با ۶ هزار شاکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده، بخشی از کیفرخواست قرائت شد و امروز نیز بخش دیگر کیفرخواست در دادگاه قرائت می‌شود.

    این پرونده 353 جلد دارد و سرمایه گذاران 91 هزار نفر هستند که تاکنون بیش از 6 هزار نفر از شکات به دادسرا مراجعه کرده و دادخواست ارائه داده‌اند.

    به گفته قاضی صلواتی، از تیر 91 تا آذر 96، گردشکار مالی البرز ایرانیان 43 هزار میلیارد تومان و از اردیبشهت 94 تا اسفند 96، گردشکار مالی شرکت تعاونی ولیعصر 17 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است.

    رئیس دادگاه همچنین تعهد باقیمانده البرز ایرانیان را تا روز دستگیری متهمان، 1,400 میلیارد تومان و شرکت تعاونی ولیعصر را 259 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی از طریق بانک تجارت 700 میلیارد تومان خط اعتباری ایجاد کرد که 630 میلیارد توسط بانک تجارت پرداخت و 16 هزار و 200 نفر از سپرده‌گذاران البرز ایرانیان تسویه شدند.

    قاضی صلواتی گفت: از طریق بانک کشاورزی نیز برای شرکت تعاونی ولیعصر، 130 میلیارد خط اعتباری ایجاد شده که 135 میلیارد تومان تاکنون هزینه کرده و در واقع بیشتر از آن مقداری که گرفته، هزینه کرده و 15 هزار و 356 نفر را تسویه کرده است.

    نماینده دادستان مشخصات متهمین را به شرح زیر اعلام کرد:
    1. امیر حسین آزاد، شغل بیکار، باسواد، شیعه، فاقد سابقه کیفری، بازداشت با قرار موقت از 16.12.95،
    2. حسن قریانی متولد 54، با سواد، فاقد سابقه کیفری، بازداشت با قرار موقت از 28.3.96،
    3. مهدی بهرامی حسن آبادی متولد 59، بیکار، متأهل، باسواد، فاقد سابقه کیفری و اتهام متهمین اول و دوم اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با علم به مؤثر بودن اقدامات در اخلال و افساد فی الارض و اتهام متهم ردیف سوم معاونت در اخلال عمده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار