عصر بازار

معصومه ابتکار خبرداد:

ایجاد هزار صندوق روستایی با همکاری صندوق کارآفرینی امید

عصر اعتبار- معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۲۰۰ صندوق فعالیت می کنند همچنین هزار صندوق جدید با همکاری صندوق کار آفرینی امید نهایی شده است.

ایجاد هزار صندوق روستایی با همکاری صندوق کارآفرینی امید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار در همایش روز جهانی زنان روستایی با اشاره به همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با دیگر دستگاه‌ها درباره ارایه خدمات به زنان روستایی گفت: دولت دوازدهم توجه جدی به زنان روستایی دارد.  رئیس جمهور به موضوع روستا و سرمایه‌گذاری برای ایجاد تحول در روستا و اشتغال روستایی توجه زیادی داشتند. البته مشکلات زیاد است اما تغییرات کاملا مشهود است.

    وی با اشاره به حمایت از اشتغال زنان گفت: هم‌افزایی بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد. 24پروژه ملی و دولتی داریم که در استان‌ها با همکاری سازمان‌ها و نهادها در حال انجام است. همچنین توان افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد در بخش روستا بسیار مهم است سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت این را که دارند که در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و مشارکت فعالیت کنند.

    معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: مسایل محیط زیست روستا برای ما بسیار اهمیت دارد از همین رو طرح تولید محصولات استاندارد می‌تواند به امنیت غذایی توسعه پایدار روستاها و... کمک کند.

    ابتکار تاکید کرد: سال 98 و بودجه سال 99 استمرار و گسترش برنامه‌های مورد نظر ادامه دارد و توجه به توان‌افزایی و سلامت زنان روستایی برای ما مهم است. یکی از مولفه مهم در موضوع عدالت جنسیتی سلامت زنان روستایی و بحث دخترانه بازمانده از تحصیل است. امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

    معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به صندوق‌های روستایی گفت:  با کار بسیار ارزنده‌ای که در زمینه توسعه صندوق‌های محلی صورت گرفته و نقش زنان روستایی در این صندوق‌های روستایی در حال حاضر بالغ بر 3200 صندوق فعالیت می‌کنند. همچنین هزار صندوق جدید با همکاری صندوق کارآفرینی امید نهایی شده و قطعا طرح چهارجانبه ما به تحول صندوق‌های روستایی کمک می‌کند.

    ابتکار خاطرنشان کرد: روستاها یکی از جاذبه‌های مهم میراثی و طبیعی است همچنین سرمایه انسانی بزرگترین جاذبه است که باید حفظ شود و ارتقا پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی