عصر بازار

امدادگران هلال‌احمر تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی حوادث قرار دارند

عصر اعتبار- رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: همه امدادگران و داوطلبان هلال احمر در ارائه خدمات و فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی حوادث قرار دارند.

امدادگران هلال‌احمر تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی حوادث قرار دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مهدی ولی پور در مورد بحث بیمه امدادگران و نجاتگران داوطلب هلال احمر گفت: براساس ضوابط موجود، همه نجاتگران و داوطلبان ما اگر هنگام فعالیت داوطلبانه چه در حوادث و سوانح و چه در خدمات اجتماعی که هلال احمر ارائه می کند و یا در دوره های آموزشی و مانورهای هلال احمر، دچار خسارت شوند، تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی حوادث خواهند بود که این وظیفه اصلی ما در سال های گذشته بوده و همچنان برقرار است.

    وی اضافه کرد: برای آن دسته از داوطلبان که در حوادث و سوانح و فعالیت های انسان دوستانه جمعیت هلال احمر دچار خسارت جسمی و جانی و  نظایر آن می شوند، دستورالعملی تدوین کردیم که در حال گذراندن مراحل نهایی تصویب در کمیسیون دائم شورای عالی جمعیت هلال احمر است تا این عزیزان به عنوان داوطلب فداکار خدمت شناخته شده و از یک سری مزایا بتوانند برخوردار شوند.

    رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه به مزایای پوشش بیمه بازنشستگی یا هزینه هایی مثل هزینه اولاد و مسکن اشاره کرد و گفت: این مزایا در شرایطی ارائه می شود که بین امدادگران و نجاتگران داوطلب و جمعیت هلال احمر رابطه استخدامی برقرار شده باشد.

    ولی پور تاکید کرد: به این دلیل که فعالیت در جمعیت هلال احمر داوطلبانه و در واقع، اصل بر خدمت داوطلبانه است، مزایای بیمه بازنشستگی و نظایر آن برای امدادگران داوطلب براساس یک سری قوانین حاکم تعریف نشده و قابل تعمیم نیست اما با پیگیری هایی که از طریق سازمان های مربوطه انجام شده از جمله سازمان تامین اجتماعی و با ساز و کاری که پیش بینی شده است.

    این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر افزود: امدادگران و نجاتگران داوطلبی که به درجه ایثار می رسند با انعقاد قرارداد ساعتی بدون تعهد استخدام از مزایای بیمه برخوردار می شوند.

     ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

    سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از 30 سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو