عصر بازار

با بهبود تولید و سفارش‌های جدید

هند نقطه امید شد

عصر اعتبار- طبق بررسی‌ها هند نقطه درخشان در منطقه بود زیرا بخش تولید آن در ماه مارس با سریع‌ترین سرعت خود در سه ماه اخیر به دلیل بهبود تولید و سفارش‌های جدید گسترش یافت که نشان می‌دهد اقتصاد این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای همتای خود در موقعیت بهتری برای مقابله با رکود جهانی قرار دارد.

هند نقطه امید شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نظرسنجی‌ها نشان داد که فعالیت جهانی کارخانه‌ها در ماه مارس به دلیل احساس افراد برای کاهش هزینه‌های زندگی افزایش یافته است و نشان می‌دهد که بدتر شدن چشم‌انداز همچنان مشکلی برای بهبود اقتصادی خواهد بود.

    یک نظرسنجی حاکی از آن است که فعالیت تولیدی ایالات‌متحده به پایین‌ترین سطح نزدیک به سه سال گذشته سقوط کرد زیرا سفارش‌های جدید همچنان رو به انقباض هستند. شاخص مدیران خرید تولیدی آن در ماه گذشته از 47.7 در فوریه به 46.3 کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از می 2020 است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که این شاخص به 47.5 برسد.

    انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده به زودی چرخه انقباض خود را متوقف کند اما چشم‌انداز به دلیل مشکلات بخش بانکی، تورم بالا و کندی رشد جهانی و آشفتگی بازار همچنان مشخص نیست.

    اگرچه کارخانه‌ها در منطقه یورو در ماه گذشته کاهش بیشتری را تجربه کردند اما هزینه‌های تولید برای اولین‌بار از اواسط سال 2020 کاهش یافت. شاخص نهایی مدیران خرید منطقه یورو از 48.5 فوریه به 47.3 در ماه مارس سقوط کرد.

    فعالیت‌های تولیدی آلمان در ماه مارس با سریع‌ترین سرعت در حدود سه سال اخیر کاهش یافت و تقاضای ضعیف همچنان بخش کارخانه‌های فرانسه را کاهش داد زیرا مدیران خرید نسبت به چشم‌انداز 12 ماهه کسب‌وکار خود بدبین شدند. در بریتانیا و خارج از اتحادیه اروپا، تولیدکنندگان با کاهش فشار هزینه‌ها و مشکلات زنجیره تامین مواجه شدند اما نسبت به آینده خوش‌بین‌تر شدند.

    با توجه به اینکه اختلالات عرضه ناشی از بیماری همه‌گیر که روند خود را طی کرده است اما تقاضای ضعیف تراشه و نشانه‌های تازه ای از کندی رشد جهانی به عنوان خطراتی برای بسیاری از اقتصادهای آسیایی ظاهر شده است.

    ژاپن و کره جنوبی که متکی به صادرات هستند با کاهش فعالیت‌های تولیدی در ماه مارس مواجه بودند در حالی که رشد در چین متوقف شد که نشان‌دهنده چالش برای آسیاست زیرا مقامات تلاش می‌کنند تورم را کنترل و از از کاهش تقاضای جهانی جلوگیری کنند.

    شاخص مدیران خرید تولید چین در ماه مارس به 50 رسید که بسیار کمتر از پیش‌بینی 51.7 بود. این شاخص در کره‌جنوبی در ماه مارس از 48.5 فوریه به 47.6 کاهش یافت که ضعیف‌ترین در 6 ماه گذشته بود. شاخص مدیران خرید ژاپن در ماه مارس به 49.2 رسید که نسبت به فوریه 47.7 بیشتر بود زیرا سفارشات جدید برای نهمین ماه متوالی منقبض شد.

    بر اساس گزارش رویترز، در این میان بررسی‌ها نشان می‌دهد که ویتنام و مالزی در ماه مارس شاهد کاهش فعالیت کارخانه‌ها بودند، در حالی که فعالیت فیلیپین با سرعت کمتری نسبت به ماه فوریه گسترش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی