عصر بازار

عضو اتاق بازرگانی ایران

آرامش بازار ارز با اجرای سیاست تثبیت

عصر اعتبار- عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: آمار قابل قبول رشد تولید ناخالص داخلی در سال نخست دولت سیزدهم، همچنان باید تداوم و افزایش یابد.

آرامش بازار ارز با اجرای سیاست تثبیت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، کاظم مرتاض؛ عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به آمار رشد تولید ناخالص داخلی در سال نخست دولت سیزدهم گفت: هر چند این آمار رضایت‌بخش و امیدوارکننده است، ولی با توجه به ظرفیت‌های موجود نباید به این میزان از رشد قانع باشیم بلکه باید به موازات حفظ شرایط مثبت، وضعیت را همچنان بهبود بخشیم. ما باید با ذهنیت یک اقتصاد 80 میلیونی وارد عمل شویم و همچنان با جدیت و حمایت همه جانبه به دنبال رشد و پیشرفت بیشتر در تولید و صنعت باشیم.


    وی به اهمیت تداوم سیاست‌های بین‌المللی و دیپلماسی منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی چند ماه گذشته شاهد اتفاقات بسیار خوبی در عرصه دیپلماسی و ایجاد روابط با کشور‌های منطقه بودیم که این موضوع می‌تواند تاثیر فراوانی بر مراودات اقتصادی و تجاری ما با کشور‌های مختلف داشته باشد. معتقدم این روند در صورت تداوم و استمرار می تواند تاثیرات مثبت بیشتری بر اقتصاد و تجارت کشور داشته باشد.


    این فعال اقتصادی افزود: سیاست‌های بین المللی زمانی می‌تواند تاثیر دوچندانی بر اقتصاد کشور داشته باشد که به موازات آن، اقدامات لازمی را هم برای بهبود وضعیت داخلی در دستور کار داشته باشیم. در واقع نیازمند برنامه‌های جامع و مختلفی در زمینه اصلاح اقتصادی هستیم تا بازارهای ما نیز تنوع بیشتری پیدا کنند.


    عضو اتاق بازرگانی ایران به لزوم بسترسازی مناسب برای جذب سرمایه گذاران خارجی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه از ابتدای دولت سیزدهم، شاهد توجه ویژه به بحث سرمایه‌گذاری خارجی از سوی دستگاه‌های اقتصادی و دیپلماسی بودیم که همین روند منجر به رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری در کشور شد. در نتیجه باید زمینه حضور بیشتر این سرمایه گذاران با بسترسازی مناسب و سهولت در رفت و آمد به کشورمان فراهم شود. قطعا مراودات این چنینی حتی از طریق توریسم نیز می‌تواند به جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی کمک کند و ما باید بیش از پیش، شرایط را برای صدور ویزا و سهولت رفت و آمد سرمایه گذاران به کشورمان فراهم کنیم.

     

    نقش سیاست تثبیت

    مرتاض با مثبت ارزیابی کردن سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی ادامه داد: در ماه‌های اخیر شاهد ثبات نسبی در بازار ارز بودیم که این وضعیت با برنامه‌های مختلف متولیان امر تداوم داشت. البته اتفاقات و مراودات سیاسی و اقتصادی ایران و کشور‌های منطقه نیز توانست موجی از آرامش را بر بازار حاکم کند، اما فعالان اقتصادی بخش خصوصی همچنان نیاز به حمایت بیشتر دارند تا بتوانند به عنوان یک بازوی نیرومند در عرصه اقتصاد کشور به شرایط موجود کمک کنند.

    وی یادآور شد: بی تردید حمایت و تعامل بیشتر بانک مرکزی با فعالان و تولیدکنندگان بخش خصوصی در زمینه تخصیص ارز می‌تواند تاثیر فراوانی بر روند رشد کنونی داشته باشد که امیدوارم در ادامه تلاش دولت سیزدهم شاهد آن باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو