عصر بازار

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

۳۴۱ هزار مجوز استخدام در دولت سیزدهم صادر شده است

عصر اعتبار- رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اعلام اینکه در دولت سیزدهم ۳۴۱ هزار و ۲۲۸ مجوز استخدام صادر شده است، گفت: بیش از ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار نفر در دولت در حال خدمت به مردم هستند که سهم آقایان یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفر و خانم‌ها ۹۹۸ هزار نفر است.

۳۴۱ هزار مجوز استخدام در دولت سیزدهم صادر شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، میثم لطیفی ظهر امروز (چهارشنبه 30 خرداد) در نشست خبری مشترک با سخنگوی دولت و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات ارزشمندی رخ داده است؛ برای نخستین بار 6 جهت‌گیری را در حکمرانی ایرانی- اسلامی اتخاذ کردیم که مطالعات آن را قبل از ورود دولت انجام داده بودیم.

    وی افزود: دولت اسلامی و ایران که مبتنی بر عدالت است باید بهره‌ور هم باشد. برای این اتفاق باید از ظرفیت مردم استفاده کنیم. مساله تحول که در بیانات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور شهیدمان بود، در دستور کار قرار گرفت؛ ضمن اینکه باید از تجربیات جهانی نیز استفاده کنیم. این عرصه‌ها مبنای کار ما در دوره حدود هزار روز قرار گرفت.

    معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امروز بر اساس آخرین آماری که در حوزه کارکنان دولت داریم 2 میلیون و 246 هزار و 397 نفر در دولت در حال خدمت به مردم هستند که 14 درصد این افراد به شکل پیمانی، 13 درصد قرارداد کار معین، 5 درصد کارگری و یک میلیون و 536 هزار نفر به صورت رسمی فعالیت می‌کنند که سهم آقایان یک میلیون و 247 هزار نفر و خانم‌ها 998 هزار نفر است.‌

    لطیفی گفت: عموما سالنامه اداری را بعد از 15 سال منتشر می‌کنیم که آخرین بار در سال 1384 منتشر شد و پس از آن مورد دیگری نداشته‌ایم. با الگویی که در حوزه هوشمندسازی و تجمیع اطلاعات انجام دادیم، سعی کردیم اطلاعات را جمع‌اوری کرده و اکنون به شکل برخط در دسترس برای پژوهشگران است.

    وی تاکید کرد: حکمرانی ما باید حکمرانی هوشمند باشد و باید در این راستا از ظرفیت مردم استفاده کنیم. نگاه ما در دولت سیزدهم چابک سازی دولت و حرکت به سمت هوشمندسازی است. برنامه داریم که بیش از پنج هزار خدمت در ابتدا به صورت الکترونیکی و سپس به صورت هوشمند ارائه کنیم.

    رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: راه‌اندازی سامانه رضایت سنجی با تاکید رئیس جمهور شهید انجام شده و یازده هفته از افتتاح آن می‌گذرد.

    پورسعید خلیلی