عصر بازار

پنجشنبه ۵ مهر؛

ثبت رکورد تازه از طلای جهانی

عصر اعتبار- قیمت طلا امروز پنجشنبه (۲۶ سپتامبر) پس از رسیدن به بالاترین سطح در جلسه قبل، با کمک انتظارات برای کاهش بسیار دیگر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ثابت ماند، در حالی که معامله‌گران منتظر نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هستند.

ثبت رکورد تازه از طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا در 2656 دلار و 60 سنت ایستاد. طلا روز چهارشنبه به رکورد 2670 دلار و 43 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.2 درصد کاهش به 2680 دلار رسید.

    گزارش نشان داد که فروش خانه‌های جدید در ایالات‌متحده کمتر از حد انتظار در ماه اگوست کاهش یافته است.

    بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، فدرال رزرو در آخرین نشست سیاسی کاهش 50 واحدی را ارائه کرد و معامله‌گران احتمال 58 درصدی کاهش نیم درصدی دیگر را در ماه نوامبر دارند. شمش بدون بازده در یک محیط با نرخ بهره پایین و در خلال آشفتگی‌های ژئوپلیتیکی سرمایه‌گذاری ترجیحی است.

    بانک مرکزی چین از بزرگترین محرک خود از زمان همه گیری برای خروج اقتصاد از حالت کاهشی خود و بازگشت به سمت هدف رشد دولت رونمایی کرد. سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، همراه با آمار تورم ایالات‌متحده که در روز جمعه منتشر می‌شود، خواهند بود.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره ثابت در 31.86 دلار در هر اونس بود، پلاتین با 0.7 درصد افزایش به 995.35 دلار رسید و پالادیوم 0.7 درصد افزایش یافت و به 1044 دلار و72 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی