عصر بازار

بیمه بیماری‌های رایج سالمندی

عصر اعتبار- وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: لازم است طرحی را به عنوان سند سالمندی تنظیم و تدوین کرده و آنرا به هیئت دولت ارائه دهیم تا این سند سالمندی ضامن تامین نیاز سالمندان کشور باشد.

بیمه بیماری‌های رایج سالمندی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی در مراسم نکوداشت روز جهانی سالمند، گفت: فاجعه منا عید قربان ما را به عزا تبدیل کرد و متاسفانه بیشترین گروه صدمه دیده در این فاجعه نیز سالمندان بوده‌اند زیرا شرایط جامعه ما به نحوی است که بیشتر سالمندان به اماکن زیارتی مشرف شده و به همین دلیل بیشترین قربانیان این حادثه نیز سالمندان هستند که آل سعود باید در این خصوص پاسخگو باشد.

    وی در ادامه با تاکید بر آنکه پدیده سالمندی توسط دولت دیده می‌شود و برای آن برنامه دارد، افزود: چشم، نگاه و دل دولت با همه کسانی که نیازمند توجه هستند همراه بوده و این واقعیت‌ها را درک می‌کند و برای آنها برنامه دارد. ما امیدواریم با مدد خداوند و کمک تمامی هموطنان بتوانیم با تلاش بیشتر در این راه بهتر عمل کنیم.

    وی ادامه داد: امروزه شاخص‌هایی که بر اساس آنها توسعه یافتگی یک جامعه در جوامع بین المللی سنجیده می‌شود عبارت است از میزان توجه آن جامعه به سه گروه زنان، سالمندان و کودکان و چنانچه جامعه‌ای برای سالخوردگان،‌کودکان و افرادی که بیشتر نیاز به مراقبت دارند توجه کافی و لازم را نکند توسعه یافته نخواهد بود.

    ربیعی ادامه داد: متاسفانه نگاه به سالمندی و نگاه به افرادی که توجه بیشتری دارند در حال حاضر در جامعه کم شده است.

    وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان آنکه متاسفانه برخی از مسائل در جامعه در حال تبدیل شدن به فرهنگ هستند،‌ افزود: بهزیستی اخیرا گزارشی مبنی بر رها شدگی سالمندان ارائه داده است ؛ در چنین شرایطی باید اخلاق و فرهنگ را در جامعه ترویج و مدارا و مراقبت از این قشر را در کشور نهادینه کنیم.

    وی ادامه داد: سالمندان ما هنوز نگران نوه‌ها و فرزندان خود هستند در حالی که آنها در سنی قرار گرفته‌اند که بجای نگرانی برای نوه‌ها و فرزندان خود باید مورد مراقبت و توجه بیشتر قرار گیرند.

    وی در ادامه تاکید کرد: نباید زیست سالمند در کنار نسل‌های بعدی را در کشور از دست بدهیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت سالمند در کشور رو به افزایش است ادامه داد: هر چند هنوز ایران از لحاظ جمعیتی به پیری نرسیده است اما درسال 1404 بیش از 10 درصد جامعه سالمند و در 1430 نیز بیش از 25 درصد کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به مذاکرات خود با رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص تدوین برنامه‌ای در خصوص سالمندان و ارائه آن به هیئت دولت اشاره کرد و گفت: لازم است طرحی را به عنوان سند سالمندی تنظیم و تدوین کرده و آنرا به هیئت دولت ارائه دهیم و همچنین نیاز است این سند سالمندی ضامن تامین نیاز سالمندان کشور باشد.

    ایجاد بانک اطلاعاتی جامع سالمندان تا پایان سال 95

    ربیعی همچنین در خصوص تدوین بانک اطلاعات جامع سالمندی در کشور نیز عنوان کرد: گمان می‌کنم تا پایان سال 1395 بتوانیم بانک اطلاعاتی جامع سالمندان را در کشور ایجاد کنیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین عنوان کرد:‌ در حال حاضر از لحاظ ساختار فیزیکی کشور برای استفاده سالمندان، با وجود آنکه شهرداری تهران اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داده است باز هم با مشکلات زیادی مواجه هستیم و بسیاری از فضاهای کشور هنوز برای استفاده سالمندان مناسب سازی نشده‌اند.

    ربیعی با تاکید بر آنکه تکریم سالمندان در کشور باید نهادینه شود افزود: در بخش درمانی به جای تمرکز بر درمان باید پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهیم.

    وی ادامه داد: باید در کشور به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا تلاش شود یک فرد دیرتر به سن سالمندی برسد و در دوران پیری نیز بتواند بهتر و راحت تر زندگی کرده و هزینه‌های زندگی وی کاهش یابند که تمامی این مسائل باید در سند سالمندی لحاظ شوند.

    وی همچنین ضمن اشاره به استفاده از توانمندی‌های سالمندان و بازنشستگان افزود: چندی پیش در یکی از شهرهای کشور بازنشستگان آموزش و پرورش را به عنوان مشاور برای زوجینی که خواستار طلاق بودند بردیم که تجربه‌های زندگی خود را در اختیار این قشر قرار دهند و شاهد آن بودیم که نتیجه این طرح آن شد که 50 درصد آمار طلاق در آن شهر کاهش پیدا کرد.

    وی تصریح کرد:‌ باید بتوانیم سالمندی را در کشور تبدیل به فرصت ملی کنیم و سند سالمندی را تصویب کنیم تا زندگی این قشر راحت تر شود زیرا وظیفه دولت همین است که بتواند قدری زندگی مردم را راحت تر کند.

    بیمه بیماریهای رایج سالمندی

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این مراسم نیز گفت: قصد داریم در شورای عالی بیمه، بیمه بیماریهای رایج سالمندی را مطرح و تحت پوشش بیمه‌های درمانی کشور قرار دهیم.

    وی عنوان کرد:‌ در تلاش هستیم تا یارانه مراکز نگهداری از سالمندان را افزایش دهیم و همچنین به دنبال افزایش نگهداری معلولان در منازل هستیم.

    وی ادامه داد: سیاست‌هایی را در خصوص کودکان و سالمندان در شورای عالی رفاه پیگیری می‌کنیم تا بتوان در جهت تدوین سند حمایت از کودکان و سالمندان اقدام کنیم.

    ربیعی ادامه داد: مجموعه ساختارهای شهری و رفتارهای اداری باید در خصوص سالمندان تغییر کند تا شاهد نتایج مثبتی در کشور در مواجهه با سالمندان باشیم.

    وی ادامه داد: مسئله ایران گردی و توریست گردی سالمندان نیز در حال حاضر در کشور آغاز شده است و در حال حاضر نیز در صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی در چند مرحله این طرح انجام گرفته است.

    وی در پایان به استفاده از ظرفیت و پتانسیل سالمندان کشور اشاره کرد و گفت: وزارت کار و رفاه اجتماعی در طرحی مشترک با سازمان بهزیستی کشور قصد دارد در جهت حفاظت از ظرفیت و پتانسیل سالمندان و بازنشستگان در کشور اقداماتی را انجام دهد. 

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو