عصر بازار

سیم‌کارت‌ سلامت جایگزین دفترچه‌ بیمه می‌شود

عصر اعتبار- رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی از عملیاتی شدن سامانه سلامت الکترونیک با همکاری بیمارستان میلاد و رایتل خبر داد و جایگزینی دفترچه‌های بیمه با سیم کارت‌های الکترونیکی را از دیگر برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد.

سیم‌کارت‌ سلامت جایگزین دفترچه‌ بیمه می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر عباس کبریایی‌زاده در این باره گفت: با استفاده از سامانه سلامت الکترونیک فشار خون و قند بیماران کنترل می‌شود و در آینده امکان انجام سرویس‌های وسیع‌تری نیز در این سامانه فراهم خواهد شد.

    دکتر کبریایی‌زاده اظهار داشت: این سامانه در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود و نرم افزار سلامت روی موبایل‌های دارای سیم کارت رایتل نصب می‌شود.

    وی ادامه داد: با استفاده از این سامانه بیمار با یک قطعه ارزان قیمت تست قند و فشار خون خود را به بیمارستان میلاد منتقل می‌کند و در آنجا این اطلاعات کنترل می‌شود و پاسخ مربوطه نیز به تلفن همراه بیمار ارسال می‌شود.

    براساس گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی جایگزینی دفترچه‌های بیمه با سیم کارت‌های الکترونیکی را از دیگر برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: این برنامه در یکی از استان‌ها به صورت پایلوت آغاز می‌شود و امیدواریم با موفقیت در این مرحله بتوانیم در آینده نزدیک و به مرور این برنامه را برای همه بیمه شدگان تأمین اجتماعی اجرا کنیم.

    همچنین دکتر سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز درباره مراحل اجرای برنامه کارت هوشمند سلامت گفت: پروژه کارت هوشمند سلامت که در حال برنامه ریزی برای پایلوت آن هستیم از طرح‌های بسیار مهم در سازمان تأمین اجتماعی است.

    وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی اولین خریدار و دومین تولیدکننده خدمات درمانی در کشور است و در رابطه با درمان بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت کشور مسئولیت دارد، افزود: در سازمان تأمین اجتماعی هم در ارائه خدمات درمانی و هم در رابطه با کنترل هزینه‌ها نیازمند استفاده از فن‌آوری اطلاعات هستیم. در این رابطه سیستم HIS در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفته است که در تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و سایر خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی مورد استفاده خواهد بود.

    نوربخش بر استفاده حداکثری از فن آوری اطلاعات در همه حوزه‌های فعالیت سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: کارت هوشمند سلامت جزئی از برنامه کلان سازمان تأمین اجتماعی در نهضت استفاده از فن‌آوری اطلاعات است و خوشحالیم که این برنامه به صورت پایلوت در استان یزد آغاز شده و در آینده نزدیک و پس از بررسی‌های اولیه برای بیماران خاص در سراسر کشور عملیاتی می‌شود.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی حذف دفترچه‌های درمانی را یک اقدام مثبت و الزام قطعی برای این سازمان دانست و گفت: امیدواریم با استفاده از تکنولوژی‌های جدید شاهد ارائه خدمات مناسب به بیمه شدگان و افزایش رضایتمندی آنان باشیم.

    نوربخش با بیان اینکه شرکت رایتل به عنوان شرکت متعلق به سازمان تأمین اجتماعی در اولویت اجرای برنامه‌های این سازمان در حوزه فن‌آوری اطلاعات قرار دارد، افزود: این شرکت سیم کارت‌هایی را برای استفاده به جای دفترچه‌های درمانی طراحی کرده است که در اختیار بیمه شدگان قرار می‌گیرد و سیم‌کارت‌هایی نیز در اختیار پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز تشخیصی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد که با استفاده از این سیم‌کارت‌ها اتصال به سامانه HIS سازمان تأمین اجتماعی به منظور تجویز و دریافت دارو انجام خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو