عصر بازار

سازمان امور مالیاتی از بهترین نظام‌های اداری کشور است

عصر اعتبار- رئیس سابق سازمان امور مالیاتی با بیان این‌که قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاحیه‌اش انجام شده است، اعلام کرد که از همین هفته این لایحه در کمیسیون اقتصادی دولت کار بررسی‌اش آغاز می‌شود.

سازمان امور مالیاتی از بهترین نظام‌های اداری کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی عسکری در آخرین سخنرانی‌اش به عنوان رییس سازمان امور مالیاتی کشور در نهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی که در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز نظام مالیاتی در یک دوره تحول و پوست‌اندازی است و باید این دوره گذر را نیز پشت سر بگذرد. در این دوران چالش‌ها زیاد است، بعضی بدعت‌ها‌یی که قبلا بوده باید تغییر کند، گرچه این تغییرات به مذاق بسیاری در کشور خوش نیاید.

    وی به فعالیت‌های سازمان‌اش در این چند سال اشاره و اظهار کرد: امروز طرح جامع نظام مالیاتی را به جایی رساندیم که نرم‌افزارش تولید شده و پیاده‌سازی آن در 20 استان انجام شده است و 10 استان باقی‌مانده نیز در برنامه امسال کامل می‌شود. همچنین زیرساخت‌های لازم برای نظام مالیاتی فراهم شده است که به جد بهترین زیرساخت‌های کشور در اختیار سازمان امور مالیاتی است.

    رییس سابق سازمان امور مالیاتی کشور درباره‌ اصلاح قانون مالیات بیان کرد: اصلاح قانون مالیات انجام و ابلاغ شده است و از اوایل سال آینده اجرایی می‌شود. همچنین قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز اصلاحات‌اش انجام شده و تقدیم دولت گردید و از همین هفته در کمیسیون اقتصادی دولت کار بررسی‌اش شروع می‌شود.

    عسکری به لایحه استفاده و نگهداری، نظارت و اصلاح بر صندوق فروش اشاره کرد و افزود: این لایحه نیز به دولت رفته است و در کمیسیون اقتصادی تصویب و نهایی شده و انشاء‌الله به زودی به مجلس شورای اسلامی خواهد رفت.

    وی در خصوص تامین نیروی انسانی سازمان امور مالیاتی در دوران ریاست‌اش اشاره و ادامه داد: 50 درصد نیروی انسانی لازم اضافه و تامین شد که در حدود 12 هزار نفر نیروی جوان بوده است. فضای اداری سازمان نیز چه در بخش‌های قدیمی و چه در بخش‌های جدید‌تر دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است.

    رییس سابق سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام این‌که سازمان‌ نخستین سازمانی بود که تنبیه قوانین را انجام داد، تصریح کرد که وقتی قانون تنبیه قوانین را انجام دادیم کارمان برای دیگر دستگاه‌ها الگویی شد که براساس این الگو این کار را انجام بدهند. خوشبختانه از لحاظ فنی و اجرایی نیروهای بسیار متخصصی در این سازمان به فعالیت مشغولند و می‌توان گفت که سازمان امور مالیاتی از بهترین نظام‌های اداری کشور است.

    عسکری به روز پژوهش اشاره و اضافه کرد: امروز اذهان جامعه دانشگاهی، دانشجویی و تحقیقاتی کشور به سطح مسائل مالیاتی و مالی عمومی جذب شده است که پژوهش‌ها و مقالات بسیار خوبی که در این سال‌ها نوشته شده است بیانگر این مهم بوده و انشاء‌الله در سال‌های آینده این امر ادامه خواهد داشت.

    این آخرین سخنرانی علی عسکری به عنوان ریاست سازمان امور مالیاتی کشور بود. وی که شش سال ریاست این سازمان را برعهده داشت از جمله معدود مدیران ارشد اقتصادی دولت دهم بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سمت خود ابقاء شد.

    در چند روز گذشته صحبت‌هایی درباره‌ی استعفا و تغییر علی عسکری از ریاست سازمان امور مالیاتی به زبان‌ها افتاده بود که وی در 17 آذرماه 1394 و در حاشیه چهارمین اجلاس سراسری اتاق اصناف این شایعات را رد کرد و گفت: به عنوان رییس سازمان امور مالیاتی مشغول به کار و هیچ استعفایی نداده است، اما در نهایت دو روز قبل سید کامل تقوی‌نژاد مدیرعامل بانک سپه به جای علی عسکری به ریاست سازمان امور مالیاتی منصوب شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو