عصر بازار

در پی حمله تروریستی در آمریکا

فروش بیمه تروریستی در ۶۰ درصد شرکت‌های بیمه آمریکا

عصر اعتبار- از هر ۱۰ شرکت بیمه در آمریکا شش شرکت اقدام به فروش بیمه تروریستی کردند.

فروش بیمه تروریستی در ۶۰ درصد شرکت‌های بیمه آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری سی. بی .اس در پی رویدادهای تروریستی اخیر از میان هر 10 شرکت بیمه در آمریکا، شش شرکت بیمه پوشش ریسک حوادث تروریستی تا سقف پوشش 15 میلیون دلاری ارائه می دهند.

    بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی مؤسسه اطلاعات بیمه پس از بمب گذاری تروریستی بوستون، حمله تروریستی در شهر سن برناردینو و هم چنین تخلیه فوری چندین مجتمع تجاری در سه ایالت آمریکایی به دلیل احتمال حمله تروریستی، شرکت های بیمه با تقاضای بسیاری برای پوشش خطرات احتمالی تروریستی مواجه شدند.

    باب هارتوینگ، رئیس مؤسسه اطلاعات بیمه معتقد است که مورد پوشش قرار گرفتن شرکت ها و کارکنان از خدمات بیمه تروریستی در بروز حملات بزرگ تروریستی می تواند ناجی کسب و کار آنها باشد.

    به گفته رئیس این مؤسسه پوشش خدمات تروریستی برای شرکت های بیمه از ساده ترین و ارزان ترین پوشش هایی است که شرکت های بزرگ بین المللی و شرکت های بیمه ای محلی می توانند ارائه دهند. هزینه پوششی که در اکثر پرونده ها حدودا 15 میلیون دلار برای این شرکت ها هزینه خواهد داشت.

    پرونده بیمه تروریستی نیز زمانی تحت پوشش قرار خواهد گرفت که بررسی خسارت آن به پنج میلیون دلار برسد. هم چنین ادعای بیمه شونده از آسیب تروریستی نیز بایستی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان یک حادثه تروریستی تأیید شود. هم چنین اکثر شرکت های بیمه نیز مدل پوشش این ریسک را همانند ریسک های مخاطرات طبیعی مورد بررسی قرار می دهند.

    این در حالی است که گفته می شود حادثه تروریستی سن برناردینو با وجود کشته شدن 14 نفر و مجروح شدن 31 فرد در صورت وجود بیمه تروریستی شرایط پوشش ریسک را نداشت. از این گذشته طبق آمار به دست آمده شرکت های بیمه سالانه در مجموع یک میلیارد دلار بابت پوشش هزینه های تروریستی، بیمه زندگی و بیمه سلامت خسارت پرداخت می کنند.

    از این رو گفته می شود به دلیل تجربه تلخ 11 سپتامبر و هراس از تکرار حادثه مشابه دیگر بسیاری از شرکت های بزرگ پوشش هزینه های ناشی از خسارات حملات تروریستی را در اولویت های سیاست گذاری شان قرار دهند.

    انتشار این گزارش در حالی است که مجموع خسارات حمله تروریستی 11 سپتامبر در سال 2001، 31.7 میلیارد دلار محاسبه شد و قانون بیمه تروریستی در آمریکا توسط جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا از سال 2002 به اجرا رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو