عصر بازار

افزایش پوشش بیمه نفتکش های حامل نفت ایران

عصر اعتبار- کلوپ بین المللی P&I مسئولیت پوشش بیمه ای خود را برای نفتکش‌های حامل نفت خام ایران به ازای هر نفتکش ۵۰۰ میلیون دلار افزایش داد.

افزایش پوشش بیمه نفتکش های حامل نفت ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  کلوپ P&I ژاپن مسئولیت پوشش بیمه ای خود را برای نفتکشهای حامل نفت خام ایران از 80 میلیون دلار به 580 میلیون دلار برای هر نفتکش افزایش داد.

    کلوپ بین المللی P&I پیش از این به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر به اختصاص رقم معمول هفت میلیارد و 800 میلیون دلار برای هر نفتکش نبود.

    کلوپ P&I ژاپن در بیانه ای اعلام کرد: کلوپ بین المللی P&I به دلیل کمبود بیمه ای آمریکا، یک مبلغ پشتیبان 500 میلیون دلاری را برای پوشش بیمه ای نفتکش های حامل محموله های نفت خام ایران افزوده است که برای اعضای این کلوپ هزینه اضافی در بر نخواهد داشت.

    بر اساس این بیانیه، هر چند که این 580 میلیون دلار همچنان پایین تر از 10 درصد مسئولیت پوشش بیمه ای برای هر نفتکش است، اما شرکت های حمل و نقل آسیایی از جمله چین، هند و کره جنوبی و برخی شرکت‌های اروپایی این مقدار را برای حمل محموله های نفت خام ایران کافی می دانند.

    شرکتهای حمل و نقل ژاپنی که ریسک گریز بیشتری دارند، امکان دارد تا زمانی که مسئولیت پوشش بیمه ای کلوپ P&I به حال عادی بازگردد، از صندوق بیمه ای مخصوص حمل محموله های نفت خام ایران بهره جویند.

    دولت ژاپن به منظور کمک به پالایشگران ژاپنی خریدار نفت خام برای حمل محموله های نفت، یک صندوق ضمانت پوشش بیمه ای ایجاد کرد.

    گروه بین‌المللی P&I (پی‌اند‌آی)، مجموعه‌ای متشکل از 13 موسسه بزرگ که پوشش بیمه‌ای حدود 90 درصد ناوگان‌های تجاری دنیا را به عهده دارد، اعلام کرده با وزارت خزانه‌داری آمریکا بر سر انتقال نفت ایران، علی‌رغم تحریم‌های واشنگتن به توافق دست یافته است.

    «اینشورنس‌اینسایدر»، از پایگاه‌های خبری فعال در انتشار اخبار مربوط به شرکت‌های بیمه بین‌المللی روز سه‌شنبه گزارش داد P&I با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا به توافقی دست یافته که به موجب آن به شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی مستقر در داخل خاک آمریکا اجازه مشارکت در طرحی برای تأمین پوشش بیمه مسئولیت برای نفت‌کش‌های حامل نفت ایران داده می‌شود.

    شرکت‌های نفتی و کشتی‌رانی پس از رفع تحریم‌های ایران به دلیل اجرایی شدن برجام مشتاق به افزایش روابط تجاری با ایران بوده‌اند اما تأمین پوشش بیمه‌ای مناسب یکی از موانع برای تحقق این امر بوده است.

    تحریم‌های اولیه آمریکا شرکت‌های بیمه اتکایی مستقر در خاک این کشور را از عقد هر قراردادی با شرکت‌های بیمه برای تأمین پوشش بیمه جهت انتقال نفت و محصولات نفتی ایران منع می‌کند.

    پیش از این «پلاتز»، از پایگاه‌های خبری فعال در حوزه انرژی و نفت گزارش داده بود شرکت‌های بزرگ بیمه نفتی دنیا در حال رایزنی با دولت آمریکا برای معافیت از تحریم‌های واشنگتن و تأمین پوشش بیمه برای محموله‌های نفت خام و محصولات نفتی ایران هستند.

    یکی از مدیران اجرایی ارشد «گروه بین‌المللی پی.اند.آی (P&I)» روز شنبه گفته بود: «گفت‌وگوهایی غیرعلنی با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا در جریان است و ما پیشنهادهایی برای گذر از این مشکل ارائه کرده‌ایم.»

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو