عصر بازار

خطرات اضافی بیمه آتش سوزی

عصر اعتبار- خطرات اضافی آن دسته از خطراتی هستند که شرکت های بیمه از پذیرفتن ریسک آنها بطور مجزا اجتناب می ورزند و لذا اینگونه خطرات تحت بیمه آتش سوزی پذیرفته شده و تحت پوشش قرار می گیرند .

خطرات اضافی بیمه آتش سوزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار،  به عبارت دیگر خطرهای تبعی بطور مجزا و بدون وجود بیمه آتش سوزی بیمه نمی شود، بلکه مورد بیمه ابتدا بایستی در مقابل آتش سوزی بیمه شود تا بتوان به تبع آن ، خسارات وارد به مورد بیمه ناشی از خطرات تبعی یا اضافی تحت پوشش را پرداخت کرد.
    معمولاً خطرات تبعی طی الحاقیه ای که دارای شرایط خاص می باشد تحت پوشش قرار می گیرد . همچنین اغلب خطرات اضافی دارای فرانشیز هستند بدین معنی که بیمه گر طبق شرایط عمومی بیمه آتش سوزی این خطرات را تحت پوشش قرار نمی دهد مگربا دریافت حق بیمه اضافی و در نظر گرفتن فرانشیزمناسب برای آن  بیمه گر مجاب به پوشش خطرات فوق شود.
    در صورت پوشش هر یک از این خطرات ، نرخ حق بیمه آن به نرخ بیمه سه خطر اصلی اضافه شده و مبلغ حق بیمه به تناسب افزایش خواهد یافت .

    خطرات اضافی بیمه آتش سوزی عبارتند از :
    1- زلزله وآتشفشان
    2- سیل
    خسارت وارده به مورد بیمه دراثر طغیان رودخانه ها و یا جریان های آب خارج ازمسیرطبیعی خود بعلت ریزش باران به وجود آید تحت پوشش است. بعضی از خسارات از پوشش بیمه مستثنی شده اند که مهمترین آنها عبارتند از خسارات ریزش و نشت ، خسارات وارد به حصارها و خسارت ناشی از جزر و مد .
    3- طوفان
    4- سقوط هواپیما و هلی کوپتر
    5- خطر ترکیدن لوله آب
    در بیمه خطر ترکیدگی لوله های آب که یکی از خطرات تبعی بیمه نامه آتش سوزی  است، خسارات وارده به خود لوله تحت پوشش بوده و معمولا خسارات ناشی از ترکیدن لوله های آب بر اساس ضوابط و استثنائات تعیین شده با اعمال فرانشیزقابل پرداخت  است .
    6- خطر ضایعات آب برف و باران
    خطر ضایعات آب برف و باران یکی دیگر از خطرات تبعی بیمه نامه های آتش سوزی  است که خسارات وارد در اثر نشت آب از سقف و بام ساختمان ها را تحت پوشش قرار می دهد.
    7- دزدی با  شکست حرز
    8- شکست شیشه
    خطر شکست شیشه به عنوان یکی از خطرات تبعی بیمه نامه آتش سوزی به منظور تحت پوشش درآوردن شکست شیشه که ناشی از آتش سوزی نباشد ،بیمه می گردد.
    برای پوشش این خطر لازم است از محل مورد بیمه قبل از صدور بازدید به عمل آید. شیشه هایی تحت پوشش شکست شیشه قرار می گیرد که ضخامت آن از 6/0 میلی متر به بالا بوده و حتما نصب شده باشد و می بایست تحت پوشش خطر اصلی در بیمه نامه آتش سوزی قرار گیرند. اگر ساختمان تحت پوشش بیمه آتش سوزی نباشد شیشه ها را نمی توان تحت پوشش خطر فوق قرار داد.
    9- اعتصاب، آشوب و بلوا
    پوشش خطرات فوق به عنوان خطرات تبعی بیمه نامه آتش سوزی فقط بر اساس شرایط موافقت شده با طرفهای اتکایی با نرخ های توافق شده امکان پذیر  است و معمولا نرخه ای اعمالی برای مواقعی که حالته ای فوق العاده وجود ندارد یا زمان هایی که حالت فوق العاده شروع شده یا احتمال شروع آن می رود ، اختلاف فاحش دارد و بهمین لحاظ بیمه گر معمولا شرایط تجدید نظر در نرخ را برای خود پیش بینی می کند:
    10- خطرانفجار ظروف تحت فشار صنعتی
    با توجه به اینکه در شرایط عمومی بیمه نامه آتش سوزی ، خطر انفجار ظروف تحت فشار مستثنی شده است لذا بیمه گذاران می توانند با توجه به تعاریف ارائه شده در الحاقیه ظروف تحت فشار صنعتی ، برای دستگاه ها و ماشین آلاتی که به عنوان ظروف تحت فشار صنعتی تلقی می شوند (مانند کمپرسورها ، دیگ های بخار و…) با پرداخت حق بیمه اضافی پوشش بیمه ای دریافت کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی