عصر بازار

دفترچه های بیمه با ۱۰۰ برابر شدن سرانه درمان، معتبر می شود

عصر اعتبار- رئیس انجمن جراحان عمومی ایران گفت: دفترچه های بیمه با ۱۰۰ برابر شدن سرانه درمان است که معتبر می شود.

دفترچه های بیمه با ۱۰۰ برابر شدن سرانه درمان، معتبر می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، دکتر بهزاد رحمانی درحاشیه یازدهمین گردهمایی سالانه جراحان افزود: هم اکنون دفترچه های بیمه با 100 برابر شدن سرانه درمان، معتبر می شودسرانه درمان 13500 تومان است درحالیکه با افزایش سرانه درمان است که بیمه ها هم تقویت می شوند .
    وی با اشاره به اینکه نگاه دولت فعلی نسبت به دولت قبلی در امر درمان بهتر است گفت: پایین بودن سرانه درمان در کشور به علت نگاه دولتمردان به امر درمان است درحالیکه بعد از امنیت، درمان اولویت دوم اغلب  دولت های دنیاست .
    دکتر رحمانی با گلایه ازترکیب اعضای شورای عالی بیمه نیز افزود:تعرفه های پزشکی را شورای عالی بیمه تعیین می کند که اکثریت اعضای آن خدمت گیرندگان هستند که برای خدمت دهندگان تعیین تکلیف می کنند بنابراین ترکیب کنونی اعضای شورا برای واقعی کردن خواست جامعه پزشکی درتعیین تعرفه ها نمی تواند کاری انجام دهد .
    وی امنیت حرفه ای را از دیگر چالش های جراحان بیان کرد و گفت:آمار شکایات کاذب از جراحان بالا رفته است که یکی از علل آن می توان رقم بالای دیه باشد این رقم دیه که در ماههای حرام تا300 میلیون نیز می رسد برای خانواده کم بضاعتی که فردی از خانواده خود را نیز از دست داده می تواند محرکی برای شکایت باشد.
    رحمانی افزود: این شکایات ،پزشکان را درتصمیم گیری جراحی ها و بیماری های صعب العلاج دچارتردید می کند و باید خطاهای پزشکی در قانون ، از جرم جدا شود چرا که در هیچ کجای دنیا خطای پزشکی جرم نیست و از طریق نظام پزشکی پیگیری می شود نه مراجع قضایی .

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی