عصر بازار

مدیرعامل ستاد دیه شعبه گیلان:

جوانان در آستانه ازدواج میزان مهریه را مد نظر قرار دهند

عصر اعتبار- مدیرعامل ستاد دیه شعبه گیلان با اشاره به مهریه‌های سنگین، گفت: اگر کسی می‌داند توان پرداخت مبلغ مورد تعهد را ندارد نباید بپذیرد و تا از داشتن توان مالی خود مطمئن نشده، زیر بار مهریه سنگین و بالا نرود.

جوانان در آستانه ازدواج میزان مهریه را مد نظر قرار دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  حمید کامران‌زاده با بیان اینکه 421 محکوم مالی - غیرکلاهبرداری - در زندان‌های گیلان تحمل حبس می‌کنند، گفت: بخش زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان را محکومان مالی تشکیل می‌دهند.

    وی افزود: 55 زندانی ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی در زندان‌های استان گیلان به‌سر می‌برند.

    کامران‌زاده با تاکید به اینکه جوانان در آستانه ازدواج میزان مهریه را مد نظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: 75 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و 42 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه زندانی هستند.

    مدیرعامل ستاد دیه شعبه گیلان تصریح کرد: اگر کسی می‌داند که توان پرداخت مبلغ مورد تعهد را ندارد نباید بپذیرد و تا از داشتن توان مالی خود مطمئن نشده، زیر بار مهریه سنگین و بالا نرود.

    کامران‌زاده با بیان اینکه مادیات نمی‌تواند اساس و تضمین زندگی باشد، اضافه کرد: برخی از خانواده‌ها مهریه سنگین و بالا را تضمین زندگی می‌دانند، ولی در واقع همین مهریه بالا موجب طلاق و جدایی می‌شود.

    کامران‌زاده یادآور شد: 593 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های گیلان به‌سر می‌برند و امید است که با همکاری و کمک افراد نیکوکار این تعداد نیز از بند اسارت آزاد شوند.

    وی بیان کرد: زندانیان جرایم غیرعمد به افرادی گفته می‌شود که به دلیل بدهکاری ناشی از تصادف، حوادث کارگاهی، مهریه و بدهی مالی غیرکلاهبرداری در محکومیت به سر می‌برند.

    مدیرعامل ستاد دیه شعبه گیلان گفت: آزادی زندانیانی که بدون قصد مرتکب جرمی غیرعمد شدند امری خداپسندانه است و باید از تمامی ظرفیت نهادهای حمایتی و خیران برای آزادی این افراد از زندان استفاده کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی