عصر بازار

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد:

درآمدهای مالیاتی استان یزد ۱۴ درصد کاهش یافت

عصر اعتبار- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از کاهش ۱۴ درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته خبر داد.

درآمدهای مالیاتی استان یزد ۱۴ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی نمازی صبح امروز در جمع مدیران اجرایی دستگاه‌‌های مرتبط با امور اقتصادی و دارایی استان اظهار داشت: وصول مالیات‌های استان در سال گذشته نسبت به آنچه که برای استان مصوب شده بود، 14 درصد کاهش داشته است.

    وی میزان وصول درآمدهای مالیاتی را هشت هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: عمده درآمدهای استان یزد از وصول مالیات است که با کاهش مواجه شده بود.

    این مسؤول با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا با همسوسازی همه سیاست‎‎ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه همدلی و اتحاد، اقتصاد استان را شکوفا کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه باید زمینه بهره‌برداری از سرمایه‌های اجتماعی در راستای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم شود، گفت: نقش تولید و توجه به مصرف کالاهای تولید داخل در تحقق اقتصاد مقاومتی ارزشمند است.

    نمازی در بخشی از سخنان خود با اشاره به میزان عملکرد اعتبارات هزینه‌ای استان بیان داشت: سال گذشته میزان این اعتبارات هزار و 660 میلیارد ریال بوده است.

    وی افزود: همچنین از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی هم بیش از 700 میلیارد ریال به استان اختصاص یافت.

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در ادامه با بیان اینکه یزد رتبه چهارم کشوری در نرخ مشارکت اقتصادی را دارد، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان بیش از 41 درصد است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمرکز دولت بر جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای برون رفت از وضعیت رکود و ایجاد رونق در عرصه تولید و اقتصاد تصریح کرد: یزد در بین سایر استان‌ها به لحاظ فراهم‌سازی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری خارجی از جایگاه خوبی برخوردار است و از امن‌ترین استان‌های کشور در این زمینه به شمار می‌آییم.

    دبیر ستاد درآمد استان یزد شناسایی بیش از 70 فرصت جدید سرمایه‌گذاری در استان را یادآور شد و افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و میراث فرهنگی و گردشگری است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و به کارگیری شرکت‌های مشاور با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان شناسایی شده است.

    وی از فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و برگزاری نشست‌های گوناگون با حضور اعضای این مرکز خبر داد و گفت: خوشبختانه دستگاه‌های استان و مدیران اجرایی هم در این زمینه همکاری و تعامل خوبی دارند که صدور مصوبات متعدد از این مرکز بیانگر اهتمام جدی برای توسعه استان است.

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد ادامه داد: خوشبختانه با توجه به وضعیت موجود استان و اقداماتی که برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی شده است کشورهایی کره جنوبی، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، آلمان و چین در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای مشارکت اعلام آمادگی کرده‌اند.

    وی در ادامه با اشاره به وضعیت صنایع و تولید استان، تعامل با واحدها را از جمله برنامه‌های این نهاد برای کمک به واحدهای تولیدی صنعتی اعلام کرد.

    نمازی با تاکید بر تعامل بین دستگاه‌های تابعه امور اقتصادی و دارایی در راستای کمک به رونق تولید عنوان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد و یا مودیان در مراجعه به این دستگاه‌ها با مشکل روبرو هستند، در سطح مدیران استانی قابل پیگیری و رفع است، لذا ضرورت ایجاب می‌کند آنچه که از حوزه اختیارات استان خارج می‌شود به مرکز انتقال یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو