عصر بازار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد

ضرورت مدیریت هزینه‌ها در بیمه سلامت

عصر اعتبار- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در جلسه تحلیل هزینه‌های بیمه سلامت با تاکید بر نیازمندی سازمان به نظام ثبت گزارش دهی دقیق و منظم برای تحلیل عملکردهای سازمانی، گفت: مدیریت و کنترل هزینه‌ها در بیمه سلامت امری ضروری است.

ضرورت مدیریت هزینه‌ها در بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمد جواد کبیر  امروز در جمع معاونین وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان کرد: کنترل هزینه ها و تحلیل آنها علی الخصوص در ادارات کل بیمه سلامت استانهای سراسر کشور موجب ارتقاء عملکردها و بهینه سازی فعالیتها می شود.


    وی ضمن قدردانی از عملکرد ادارات کل بیمه سلامت استانهای اصفهان، کرمان و یزد که با تبادل اطلاعات و تجربیات مناسب با دانشگاههای علوم پزشکی بسیار موفق در این زمینه عمل نموده اند؛ افزود: هر دانشگاه علوم پزشکی که سیستم HIS آن فعال بوده و با سازمانهای بیمه گر در تعامل است موفق بوده و کسورات آن به حداقل رسیده و ضریب رسیدگی به اسناد آن نیز با سرعت بالاتری انجام شده است.


    دکتر کبیر با اشاره به نیازمندی سازمانهای بیمه گر پایه به نظام ثبت گزارش دهی منظم و دقیق گفت: دولت باید به سمت پایداری منابع حرکت کند تا بتواند اصلاح فرآیندها را در جهت تامین و تخصیص منابع داشته باشد.


    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت مانند سازمان تامین اجتماعی و دیگر سازمانهای دولتی، یک سازمان درآمدزا  نیست بنابراین پایداری منابع و اعتبارات آن موجب می شود تا در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد با مشکل مواجه نشود.


    به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت؛ وی تحلیل هزینه ها در بیمه سلامت را نقطه آغازین این حرکت دانست و افزود: امیدواریم در این راستا شاهد همدلی و همکاری مسئولین و دست اندرکاران امر سلامت باشیم.

    همچنین در این جلسه، آناهیتا کشاورزی، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران نیز گفت: ارائه خدمات درمانی اثربخش با مدیریت بهینه منابع و مصارف در بیمه سلامت امکانپذیر است.

    کشاورزی اظهار کرد: جلسه تحلیل و مدیریت هزینه های بیمه سلامت به منظور تدوین استراتژی و راهکار مناسب برای مدیریت صحیح منابع و میزان اثرگذاری آن در ارائه کیفیت و کمیت خدمات سلامت است که از اولویت های امروز ما در بیمه سلامت است.


    وی افزود: پیرو جلسات ارزیابی طرح تحول نظام سلامت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور و همچنین تاکید بر ارائه راهکار مدیریت منابع و مصارف، این سازمان درصدد اخذ تجربیات موفق در این زمینه برآمد.


    کشاورزی یادآورشد: محدودیت منابع و اعتبارات سازمان از یک طرف و ارائه خدمات به بیمه شدگان از طرف دیگر نیازمند یک برنامه ریزی علمی است تا بتوانیم با اجرای دقیق آن و تناسب سازی بین آنها موجبات تعالی و رشد سازمانی را فراهم آوریم.


    معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران خاطر نشان کرد: برگزاری این جلسات باعث استخراج درست تصمیمات، سیاستها و راهکارهای اجرائی بهینه در جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم بتوانیم با مدیریت منابع و کنترل هزینه های سلامت در اصلاح هرچه بیشتر فرایندهای سازمانی و افزایش کیفیت خدمات گام بر داریم.
    این گزارش حاکی است در جلسه مذکور معاونین مدیرعامل بیمه سلامت، نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دیگر مدیران ارشد ستادی بیمه سلامت ایران حضور داشته و به بحث و تبادل نظر در راستای موضوع مطروحه پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو