عصر بازار

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران خبر داد:

پرداخت یارانه سود به صادر کنندگان

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه ۴۹ میلیارد ریال یارانه سود به حساب صادرکنندگان واریز شده است ، گفت:فهرست صادرکنندگان به سازمان توسعه تجارت ار سال شده و پس از تایید مابقی مبالغ به حساب صادرکنندگان واریز می شود.

پرداخت یارانه سود به صادر کنندگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی صالح آبادی  در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه  دولت تاکنون 220 میلیارد یال بابت یارانه سود به حساب این بانک واریز کرده است، گفت: مبلغ مربوط به یارانه سود برای امسال، بیش از سه هزار میلیارد ریال است که دولت باید آن را پرداخت کند.
    وی در ادامه نشست از تشکیل شرکت مدیریت خدمات صادراتی خبر داد و گفت:بانک تعاون، توسعه صادرات و کشاورزی به منظور تسهیل در فرایند صاردات در کشور اقدام به تشکیل یک شرکت مدیریت خدمات صادرات تشکیل داده اند تا بتوانند با کشورهای مختلف برای بهبود روند صادرات رایزنی کنند.
    صالح آبادی یکی از محورهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی صادرات عنوان کرد و افزود: بانک توسعه صادرات از طریق ارائه تسهیلات به صادرکنندگان کمک قابل توجهی به این بخش کرده است.
    مدیرعامل بانک توسعه صاردات ادامه داد: یکی از محورهای مهم، حوزه دانش بنیان است که به دلیل اهمیت آن، خط اعتباری 200 میلیارد ریالی برای آن در نظر گرفته شده که قرار است این خط به 500 میلیارد ریال ارتقا داده شود.
    وی به اعطای تسهیلات این بانک در 5 ماه ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت:تسهیلات اعطایی بانک در 5ماهه ابتدایی امسال تا پایان مرداد ماه، 839 فقره به مبلغ 17 هزار و 798 میلیارد ریال بوده است که نسبت به 5ماهه نخست سال 94 ، 36 درصد رشد داشته است.
    صالح آبادی افزود:مانده تسهیلات بانک تا پایان مردادماه، 133 هزار و 643 میلیارد ریال است که نسبت به دوره مشابه سال قبل 36.4 درصد رشد داشته است. مانده سپرده های ریالی 17 هزار و 152 میلیارد ریال تا پایان مرداد ماه بوده که نسبت به مدت مشابه 125 درصد رشد داشته است. همچنین مانده سپرده های ارزی هم 523 میلیون دلار در 5ماهه اول سال بوده است.
    مدیرعامل بانک توسعه صاردات ایران جمع کل ال سی بانک در 5 ماهه نخست سال را  561میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به سال قبل 11برابر شده است.
    وی تصریح کرد:از ابتدای سال، 2384 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های صادراتی کوچک و متوسط اعطا شده که 98 شرکت را در بر می گیرد.
    صالح آبادی  به قراردادهای بسته شده از سوی این بانک با بانک های خارجی اشاره کرد و گفت:  با یکی از بانک های روسی  در زمینه فراهم شدن صادرات و واردات قراردای را امضا کردیم که میتوانیم از طریق ال سی و برات مراودات بانکی را انجام دهیم همچنین در بخش صادرات فنی و مهندسی با کشور عراق اقدامات قابل توجهی در جهت تسهیلات به صادرکنندگان صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی