عصر بازار

پوند در فلسطین رایج می‌شود

عصر اعتبار- المانیتور اعلام کرد:وزارت آمورش و تحصیلات عالی فلسطین با مقامات پولی این کشور توافق کردند تا استفاده از پوند این کشور را در مدارس کلید بزنند.

پوند در فلسطین رایج می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حمزه عبدالهادی جوابرا یک دانش‌آموز 15 ساله فلسطینی است که هیچ آشنایی با واحد پولی پوند فلسطین ندارد.

    وی تأکید دارد که تنها با ارز شِکِل رژیم صهیونیستی آشناست چرا که والدین این دانش‌آموز پول توجیبی وی را به این پول به وی پرداخت می‌کنند.

    والدین وی نیز در کنار استفاده از شِکِل از دینار اردن و دلار آمریکا نیز استفاده می‌کنند چرا که پدر وی که در یک دانشگاه در شهر نابلوس کار می‌کند حقوق خود را به دینار اردن دریافت کرده و مادر وی نیز که در خبرگزاری المادا در رام‌الله کار می‌کند حقوق خود را به دلار دریافت می‌کند.

    الجوابرا وقتی که از وجود ارز پوند فلسطین با خبر می‌شود بسیار شگفت‌زده شده و کنجکاو است که بداند این ارز چه شکلی دارد.

    وی تأکید می‌کند در صورتی که پول تو جیبی خود را به جای شِکِل رژیم صهیونیستی به پوند فلسطین دریافت کند بسیار بهتر خواهد بود.

    این دانش‌آموز همانند دیگر دانش‌آموزان فلسطینی چیزی درباره ارز این کشور نمی‌داند.

    پوند در سال‌های 1927 تا 1948 و زمانی که فلسطین تحت سلطه انگلیسی‌ها بود به ارز ملی این کشور تبدیل شد.

    به تازگی وزارت آموزش و تحصیلات عالی فلسطین طرح آشنا کردن کودکان فلسطینی با واحد ارزی پوند این کشور را کلید زده و این امکان را فراهم کرده است تا دانش‌آموزان بتوانند در بوفه مدارس از پوند استفاده کنند.

    وزارت علوم فلسطین روز 23 مارس سال جاری با مقامات پولی این کشور توافق کرد تا زمینه را برای استفاده دانش‌آموزان از پوند انگلیس در مدارس در کرانه باختری رود اردن فراهم کند.

    صبری صیدام وزیر آموزش و تحصیلات عالی فلسطین روز گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: این وزارتخانه با مقامات پولی فلسطینی توافق کرده است تا پوند انگلیس با هدف استفاده در مدارس این کشور چاپ شود.

    وی تأکید کرد: این قدم با در بر داشتن ابعاد ملی و اجتماعی نسل بعدی این کشور را بیش از پیش آماده استقلال خواهد کرد.

    صادق الخدور معاون امور اجرایی وزارت آموزش فلسطین اعلام کرد: هدف از این اقدام مرتبط کردن دانش‌آموزان فلسطینی با نظام بانکی است که پیش‌تر در این کشور فعال بوده و نقل و انتقالات پولی بر مبنای پوند فلسطین در جریان بوده است. این اقدام می‌تواند وابستگی اقتصاد فلسطین به رژیم صهیونیستی را از بین ببرد.

    الخدور تاکید کرد: قرار است مقامات پولی فلسطین از روز یک می سال جاری پوند را وارد مدارس این کشور کنند.

    در اولین اقدام، مدارس دولتی فلسطین از پوند استفاده خواهند کرد و در سال تحصیلی آینده پوند در مدارس خصوصی این منطقه نیز توزیع خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی