عصر بازار

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خبر داد:

بازار سکه و ارز باید از مدیریت سودجویان خارج شود

عصر اعتبار- نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه مسئولان کشور ما امانتدار هستند در نتیجه کسانی که ارز دولتی دریافت می‌کنند هم باید امانتدار هستند و باید در نظر داشته باشند که خیانت به مردم خیانت به خون شهداست.

بازار سکه و ارز باید از مدیریت سودجویان خارج شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که امروز برکشور حاکم است در نتیجه باید ارز دولتی را تنها در مواردی که نیاز و ضروری است هزینه کرد که در این رابطه اختصاص دادن ارز دولتی تنها به منظور سفرهای معنوی جایز بوده و برای سفرهای غیرمعنوی باید از ارز غیردولتی استفاده کرد.

    وی افزود: به منظور نظارت بر کالاهایی که نیاز اساسی کشور هستند باید دولت نظارت جدی اعمال کند تا نیازهای شهروندان برطرف شود و ارز که آبرو و ناموس ماست در اختیار هرکسی قرار نگیرد. 

    نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: رسانه‌ها باید نقش خود را در آگاه کردن مردم نسبت به مسائل ومشکلات تلاش خود را انجام دهند که البته مردم خود در این راستا اطلاع و آگاهی و اشراف کامل دارند.

    دری نجف‌آبادی بیان کرد: ارز کشور عزت ما بوده و نیروی انتظامی و دولتمردان باید بازار ارز را کنترل کنند و همچنین نباید کالایی که با ارز چهار هزار و دویست تومان خریداری شده با قیمت ارز هشت هزار تومانی به مردم فروخته شود.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولان کشور ما امانتدار هستند در نتیجه  کسانی که ارز دولتی دریافت می‌کنند هم باید امانتدار هستند و باید در نظر داشته باشند که خیانت به مردم خیانت به خون شهداست.

    امام جمعه اراک عنوان کرد: دولت به منظور برطرف کردن مشکلات مالی ارز می‌فروشد تا بتواند حقوق کارمندان یا یارانه را تامین کند اما باید تمام این مشکلات جداگانه برطرف شوند و همچنین باید در نظر داشت که  فروش کالا با قیمت ساختگی خیانت و ظلم به مردم است و نباید از شرایط سخت مردم و کشور بهره‌برداری غلط انجام شود.

    دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از نیروهای خدومی همچون سردار سلیمانی سبب اقتدار ایران می‌شود و همچنین در زمانی که رئیس جمهور در پیام خود به دنیا گفت که اگر ایران تواند نفنت را از تنگه هرمز و خلیج فارس صادر کند در نتیجه دیگران هم نمی‌توانند این صادرات را انجام دهند این موضوع هم بیانگر اقتدار ایران است.

    وی  با اشاره به اینکه نوآوری در صرفه جویی ضرورت بسیاری دارد، گفت: در بخش کشاورزی باید از آبیاری بارانی به سمت آبیاری قطره‌ای و میکرونی حرکت کرد زیرا در روش بارانی بخشی از آب هدر می رود.

    امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب باید در بخش‌های خانگی و صنعتی هم به طور جد مورد توجه قرار بگیرد و همچنین بازیافت فاضلاب و آب‌های صنعتی هم از مواردی است که باید در توجه قرار بیگرد.

    وی اضافه کرد: کمبود بارش در سال گذشته سبب میران افت آب در سدها شده که به دنبال آن تولید برق در سدها هم ایجاد شده که این موضوع سبب ایجاد چالش در حوزه برق شده، همچنین افت آب‌های زیرزمینی فرونشست زمین در دشت‌های کشور را سبب شده که تمام این مشکلات به واسطه کم آبی ایجاد شده‌اند که در این راستا باید به تعدیل آب از این منابع توجه ویژه داشت.

    نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قبل از انقلاب 6 هزار و 500 مگاوات برق تولید می‌شد که در حال حاضر این میزان به 70 هزار مگاوات رسیده است.

    دری نجف‌آبادی بیان کرد: مدیریت وزارت نیرو مشارکت مردمی زیادی را می‌طلبد و بخش عمده‌ای از مسائلی که سبب برطرف کردن مشکلات، رشد کشور و از این قبیل مسائل می‌شود در دست مردم بوده و با وجود و همکاری و همراهی آنها ایجاد شده است.

    وی ادامه داد: از نظر اجتماعی سه نیروی  مدیر و مدبر، نیروی پزشکی و درمانی و نیروی نظامی و انتظامی سه رکن مهم در یک کشور است که با وجود آنها مشکلات کشور برطرف و توسعه کشور ایجاد می‌شود.

    امام جمعه اراک عنوان کرد: مقداری که منافقان به ایران ظلم کردند، صدام این گونه اقدام نکرد، مردم نسبت به هم‌دست بودن آمریکا و اسرائیل با منافقان آگاهی دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی