عصر بازار

تدوین و اجرای طرح بیمه اجباری و بیمه وکالت در دستور کار دولت

عصر اعتبار- معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: تلاش می کنیم تا سال آینده بیمه اجباری، بیمه وکالت و وکیل خانواده را تدوین، تصویب و اجرایی کنیم.

تدوین و اجرای طرح بیمه اجباری و بیمه وکالت در دستور کار دولت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، الهام امین زاده صبح شنبه در همایش وکلای نیکوکار که در سالن غدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به مطالعه ویژه معاونت حقوقی ریاست جمهوری بر روی طرح وکیل خانواده و بیمه وکالت گفت: هرچند خدمات وکالت به صورت رایگان برای خانواده کمیته امداد ارائه می شود اما آیا برای سایر اقشار آسیب پذیر جامعه این خدمات به آسانی ارائه می شود؟

    وی افزود: اگر طرح وکیل خانواده در جامعه اجرا شده و حضور داشته و اعضای خانواده به آسانی با وکیل مشورت کنند چه بسا موجب کاهش چشمگیر پرونده های قضایی می شود. این مهم برای پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر است اما باید بدانیم که آنقدر مسائل زیاد شده که افراد نمی توانند در تمام امور وارد شوند که در این خصوص می توان به موضوع قراردادها و معاملات املاک تا موضوعات دیگر مانند هزینه های اختیار وکیل برای اقشار متوسط اشاره کرد برای همین موضوع طرح بیمه وکالت در دست تدوین است.

    امین زاده گفت: همانطور که مردم برای خودروی خود دغدغه بیمه دارند برای موضوع امنیت حقوقی خود هم باید بیمه وکالت داشته باشند. گاهی فرد چون پول ندارد می گوید خودم می خواهم از خودم دفاع کنم و همین موجب بار حقوقی در دستگاه قضایی می شود. با این حال برخی از شرکت ها موضوع بیمه وکالت را اجرایی کردند.

    معاون حقوقی رئیس جمهور به طرح وکالت اجباری در معاونت متبوعش اشاره کرد و گفت: نمی خواهیم این اقدام موجب بازارداغی وکالت شود و تنها هدفمان این است که مردم به حقوق خود برسند. اگر از گفتمان غیرشفاف و غیرمانوس عبور کنیم موفق شده ایم و شرکت های بیمه ای هم نباید با نگاه کاسب کارانه در این طرح وارد شوند. اگر بخواهیم این مهم برای 80 میلیون شهروند نهادینه شود باید محاسبه فنی آماری داشته باشیم و تعرفه خدمات وکالت و مشارکت دولت و تامین مالی آن باید دیده شود.

    امین زاده گفت: در این خصوص نباید بیمه گر برای هر کار حقوقی ساده خدمات بیمه وکالت را پرداخت کند چون بار مالی زیادی خواهد داشت و تمام این موارد باید دیده شود. امیدواریم در سال آینده خبر خوب را بدهیم که بیمه وکالت، بیمه اجباری و وکیل خانواده را به نتیجه برسانیم.

    پیشنهاد می کنیم با بخشی از درآمد طرح هدفمندسازی یارانه ها خدمات حقوقی به مردم ارائه شود. در معاونت حقوقی هم با تعامل قوه قضائیه و مجلس به دنبال تدوین و اجرای این طرح ها هستیم تا به نتیجه برسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو