عصر بازار

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن خبر داد؛

آغاز پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکم در شعب بانک مسکن

عصر اعتبار- مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از آغاز پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکم از امروز در شعب بانک مسکن خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۶ هزار و ۵۷۰ نفر در کشور نسبت به گشایش حساب در صندوق پس انداز مسکن خانه یکم در شعب این بانک اقدام کردند.

آغاز پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکم در شعب بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمدحسن مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از 18 خرداد ماه سال 1394 تا 17 خرداد ماه امسال در مجموع یک هزار و 582 نفر نسبت به بازکردن حساب در شعب بانک مسکن اقدام کردند.
    وی اظهار داشت: در این مدت یک هزار و 461 نفر در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت و 3 هزار و 273 نفر در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت در صندوق پس انداز مسکن خانه یکم حساب باز کردند.
    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن یادآور شد: در مجموع شعب بانک مسکن در سراسر کشور از محل این پس اندازها 9 هزار و 400 میلیارد ریال منابع جذب کرده اند تا بتدریج از تسهیلات این صندوق با سود 13 درصد استفاده کنند.
    وی با اشاره به سقف تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکمی ها در شهرهای مختلف، گفت: سقف این تسهیلات در تهران 800 میلیون ریال، در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 600 میلیون ریال و سایر شهرهای کشور 400 میلیون ریال تعیین شده است.
    مرادی با اشاره به تاثیر پرداخت این تسهیلات در بازار خرید و فروش مسکن اظهار داشت: آمارها نشان می دهد در اردیبهشت ماه امسال 15 هزار و 431 قرارداد برای خرید واحدهای مسکونی در تهران تنظیم شده است و پرداخت این تسهیلات می تواند، حدود 10 درصد بر بازار معاملات مسکن تاثیر بگذارد.
    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن تاکید کرد: پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز خانه یکم بدون شک بر بازار معاملات مسکن بی تاثیر نخواهد بود و بدون افزایش قیمت، بازار همچنان روال عادی خود را خواهد داشت.
    به گفته وی، هرکس با 18 سال سن و درآمد مستقل می تواند از این تسهیلات استفاده کند و متاهلین بدون احتساب سن در صورتی که قبلا از تسهیلات بانکی و یا یارانه دولتی در بخش مسکن استفاده نکرده باشد مجاز به استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکم خواهند بود و کسانی که مسکن خود را در بافت های فرسوده شهری خریداری کنند از این شرایط مستثنی می شوند.
    مرادی تصریح کرد: حداقل زمان انتظار برای سپرده گذاران برای دریافت این تسهیلات یک سال است و چنانچه افتتاح کنندگان حساب صندوق پس انداز یکم از امروز با سقف های تعیین شده سپرده گذاری کنند، می توانند پس از 12ماه و کسب امتیازهای لازم از این تسهیلات برای خرید مسکن در شهرهای مختلف کشور بهره مند شوند.
    وی در پایان با اشاره به میزان تسهیلات پس انداز جوانان نیز گفت: افرادی که بین سال های 1379 تا 1381 در صندوق پس انداز جوانان حساب باز کرده اند، بانک مسکن معادل 100 درصد امتیاز سپرده آنان تسهیلات پرداخت می کند که سقف آن در تهران 600 میلیون ریال در شهرهای بالای 200 هزار نفر 500 میلیون ریال و سایر شهرها 400 میلیون ریال است.
    نخستین حساب صندوق پس انداز مسکن خانه یکم 18 خرداد ماه سال 1394 با حضور وزیر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در شعبه مرکزی بانک مسکن افتتاح شد تا پس از یک سال و کسب امتیاز لازم، نخستین گروه بتوانند از تسهیلات این صندوق برای خانه دار شدن استفاده کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی