عصر بازار

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:

کرباسیان باید پاسخگوی التهاب بازار ارز باشد

عصر اعتبار- رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جلسه سوال از وزیر اقتصاد به دلیل عدم شفافیت اقتصادی کشور پر تنش خواهد بود.

کرباسیان باید پاسخگوی التهاب بازار ارز باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، امیر خجسته  با اشاره به سوال خود از وزیر اقتصاد ودارایی در صحن علنی، اظهار داشت: جلسه پاسخگویی وزیر به سوالات جلسه ای برای بیان مطالبات همه ی ملت ایران است و بالاخره بعد از چند ماه از طرح سوالات از وزیر اقتصاد و دارایی و سپری شدن چندین ماه تلاطم در وضعیت اقتصادی کشور، بر اساس برنامه اعلام شده از طرف هیئت رئیسه مجلس این هفته وزیر اقتصاد و دارایی موظف است در مورد عملکرد خود پاسخ دهد.

    نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید براینکه این سوال صرفا محدود به بنده و یا بخشی از جریانات داخل پارلمانی نیست، سوال را  متعلق به همه ملت ایران دانست و گفت: ابهامات فراوانی برای مردم وجود دارد که ریشه و علت این آشفتگی ها در وضعیت اقتصادی کشور چیست.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته سوالات بنده در اواسط سال گذشته و قبل از آغاز وضعیت آشفته فعلی مطرح شد که متاسفانه با کوتاهی هیئت رئیسه مجلس این سوالات در یک اقدام مغایر با قانون چندین ماه بعد از اعلام وصول و پس از عدم پذیرش جواب های وزیر اقتصاد در کمیسیون مربوطه، به صحن علنی ارجاع شد. در این مورد علاوه بر نامه نگاری و اعلام تذکر مکتوب هفته گذشته نیز به صورت شفاهی در صحن علنی تذکر داده شد.

    وی با بیان اینکه حق ملت ایران است که از وضعیت غیرشفاف اقتصاد ایران مطلع شوند، گفت: در چند ماه گذشته و با بروز چالش های اقتصادی نمایندگان همواره نسبت به ضعف ها و کاستی ها به دولت هشدار های لازم را دادند اما همواره یک جریان منافق به دنبال نمایش تقابل دولت و مجلس بود.

    خجسته در ادامه بیان داشت: در مورد وضعیت رسیدگی به موسسات مالی که از جمله سوالات بنده از وزیر اقتصاد است بارها شاهد فریاد سایر نمایندگان و مسئولین کشور بودیم اما متاسفانه رسیدگی مطلوبی شکل نگرفت. وقتی صحبت از سوال از رئیس جمهور به میان آمد عده ای در داخل و همسو با جریانات ضد انقلاب این حق قانونی مجلس را ابزاری برای فشار به دولت و اخلال در روند جریان کار دولت توصیف کردند.

    رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مجلس و سیف، رئیس بانک مرکزی، جلسه آتی مجلس و وزیر اقتصاد و دارایی را نیز پر تنش توصیف کرد اظهار داشت: با توجه میزان نارضایتی ملت ایران از وضعیت نامتوازن اقتصادی علی الخصوص در مورد وضعیت نرخ ارز و عدم شفافیت در مورد برنامه های اقتصادی آینده دولت و همچنین قاچاق لجام گسیخته کالا، به نظر می رسد نمایندگان مجلس سوالات و حرفای فراوانی با کرباسیان داشته باشند و به نظر می رسد این جلسه نیز پر تنش باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو